Gå til innhold

Nytt mellomstort digitalkamera til ca 10 000kr!?

Anbefalte innlegg

Hei

Pappa skal kjøpe seg nytt kamera. Han bestilte nemlig en Canon G6, men glemte å hente den på posten slik at den ble returnert. Så jeg tenkte det var en gylden sjanse til å spørre litt på forumet!

Det han skal ha skal være relativt likt som G6 kamera (i størrelse og type design).

Det skal koste mellom 5-10 000kr. Det må ha en god makro og være raskt. Samtidig som det er fint å kunne "føle" kvalitet. (helst ikke billig plastikk følelse :D ) Men men. Det er ikke det viktigste.

Det viktigste er at det skal ha en GOD bildekvalitet. Og, det skal være MINST 4x optisk zoom.

Det skal også være flashbasert. Om dere har noen forslag til kortleere og 512kort så kom gjerne med det også. :)

Men Kameraet er jo det viktigste!

Takker for alle (og helst mange ;)) svar!

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg tror det minoltakameraet er for stort.

Bredde: 11.7 cm

Høyde: 8.5 cm

Dybde: 11.4 cm

Volum: 1000 cm3

Vekt uten batteri og minne: 565 gram

G6:

Bredde: 10.49 cm

Høyde: 7.28 cm

Dybde: 7.31 cm

Volum: 558.24 cm3

Vekt uten batteri og minne: 380 gram

Ca dobbelt så stort med andre ord. Men for å være helt ærlig, jeg tviler på at faren din vil finne et bedre kamera enn G6, da det kameraet rett og slett leverer veldig bra!

Eneste ulempen er video-modusen, men trenger han det?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jeg VET at han ikke har bruk for videomodusen, da han har et videokamera (sony med 3Mp). Han er bare ute etter et digitalkamera som ikke er FOR stort, samtidig som det tar GODE bilder!

Kommer nok til å bestille G6'en på nytt! :D Er det noe mer han trenger til dette kamera?

Men, hvilket 512Mb CF kort skal han kjøpe? Trenger et med GOD kvalitet som ALDRI krasjer!

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg har snakket med far og sjekket litt om Sadisk kortene!

Pappa har funnet ut at han vil ha 1.0Gb og jeg lurer dermed på om han skal kjøpe et Sandisk 1024MB Compact Flash Extreme III eller et Ultra CF II?

Noen som har veldig lyst til å gi noen råd?

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Extreme kortene er beregnet på "ekstreme" forhold som sterk kulde og mye vær og vind. De tåler mer enn de andre kortene. På grunn av dette er de nok også litt dyrere. Kan være greit om faren din er utendørsfotograf, og liker å ta bilder i all slags vær, men for innefotografering, sommerfotografering og slikt, tror jeg neppe det er nødvendig.

EDIT : Kortleser ja. Lexar har en meget bra USB 2.0 high speed kortleser for de aller fleste typene minnekort. Koster en 3-500 kroner tipper jeg. Meget rask og bra kortleser.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...