SvovelSyre Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Av standard Chieftec Dragon-kabinetter (340/360W PSU, plass til 4/5 80mm-vifter) og Antec SLK3700BQE (Black Quiet Edition), hvilket er det beste kabinettet? SLK3700BQE har mulighet for 2 120mm-vifter i motsetning til Chieftec-kabinettet (flere men mindre vifter). Tenker også på kabinettstøy, og kvalitet på PSU. Hvis valget sto mellom Antec SLK3700BQE og et standard Chieftec-kabinett, hva burde man velge? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 jeg ville absolut valgt chieftec dragon greit nok alle har den, men det er et jævli bra kabinett mange praktiske løsninger, solid ramme, ganske bra strømforsyning (360w), bra utseende (syns jeg vertfall) bra å modde Chieftec dragon er et bra kabinett Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Takk for svar. Flere synspunkter? Gjerne fra folk som har erfaring med begge kabinettene. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 jeg har erfaring med chieftecen og de er gode Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Med tanke på kabinettstøy, er jeg ikke i tvil: Antec 3700 BQE. Men kabinettvifta bør senkes ned til 5V for en virkelig stille PC. Ikke bry deg om antall vifteplasser. En 120 mm vifte kan gi minst like bra kjøling som 5 stk. 80 mm. Med mange vifter er det økt sjanse for at luftstrømmene i kabinettet blir bare kaos. Hvis du går for Chieftec bør du bare bruke 2 vifter bak. Endret 3. november 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 neida 2 foran og 2 bak funker bra det. en eller to i toppen kan også hjelpe. du får bra luftgjennomstrømning i chieftec, og det er jævli stødig i ramma Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg har Chieftec Dragon Fulltower, og vil bare si at jeg er KJEMPE FORNØYD!!!!!!!!! Pluss: +stor plass, romslig +Mange drevstasjoner jeg har 2stk harddisk Rack(plass til 3 disker i hver) +innebygd vifte holder på harddisk rack(HJELPER MYE!!!!) +Plass til mye vifter a.k.a Veldig bra kjøle evner. +Kommer med vifte i sidedøra(hva skulle jeg gjort uten den? blåser nesten rett på GPU! +Greie å modde +Solid Bygd! (+kan brukes som gardintrapp hvis du trenger noe å stå på) Minus: -Tar ganske stor plass i høyden. -Tungt -Mye bråk hvis du fyller alle vifte plassene -alle har sånn Kommer ikke på noe mere i farta, men jeg ville kjøpt Chieftec'n om jeg var deg!! BRA VALG! Har modda min, og de er ikke så vanskelige å modde... Driver og etcher plexi'n i sidedøra nå tok ei lite pause bare.... MVH: PandoRa Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Ulempen med CT Dragon er at kabinettet ikke har dybde. 47cm er alt for lite. Noen av de nye modellene er dypere så skal man ha Chieftech så pass på å få et som er 50cm+ dypt. Selv ville jeg valgt CM Stacker Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg har Chieftec Dragon Fulltower, og vil bare si at jeg er KJEMPE FORNØYD!!!!!!!!! Pluss: +stor plass, romslig +Mange drevstasjoner jeg har 2stk harddisk Rack(plass til 3 disker i hver) +innebygd vifte holder på harddisk rack(HJELPER MYE!!!!) +Plass til mye vifter a.k.a Veldig bra kjøle evner. +Kommer med vifte i sidedøra(hva skulle jeg gjort uten den? blåser nesten rett på GPU! +Greie å modde +Solid Bygd! (+kan brukes som gardintrapp hvis du trenger noe å stå på) Minus: -Tar ganske stor plass i høyden. -Tungt -Mye bråk hvis du fyller alle vifte plassene -alle har sånn Kommer ikke på noe mere i farta, men jeg ville kjøpt Chieftec'n om jeg var deg!! BRA VALG! Har modda min, og de er ikke så vanskelige å modde... Driver og etcher plexi'n i sidedøra nå tok ei lite pause bare.... MVH: PandoRa enig jeg bruker min chieftec midi til å støtte omm databordet, og noen ganger hvis jeg har mange innpå rommet brukes den som stol Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Takk for alle tips. Jeg endte opp med å velge Antec SLK3700BQE. Lenke til kommentar
slez Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Takk for alle tips. Jeg endte opp med å velge Antec SLK3700BQE. Feil valg da men,men ville gått for chieftec dragon har dette nå. Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Takk for alle tips. Jeg endte opp med å velge Antec SLK3700BQE. åssen er støynivået på denne? Er intr. i denne pga at jeg har hørt mye bra om den, med tanke på støynivået. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 neida 2 foran og 2 bak funker bra det.en eller to i toppen kan også hjelpe. Det funker sikkert bra, men er fullstendig unødvendig. Et unntak er hvis du går for maks overklokk (men da ville jeg heller brukt vannkjøling) eller har ekstra varme disker. Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Takk for alle tips. Jeg endte opp med å velge Antec SLK3700BQE. Bra valg, jeg har begge kabinettene i drift. Antecen er det beste valget /cyrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå