Fl@meboy Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Eg er bare en gutt som lurer på om det er så alt for lurt å over klokke...tenk viss det går rett til helvete da....alt på maskinen slukner Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det er jeg nokså sikker på at det ikke kommet til å gjøre At det er et par som har svidd CPUn sin etter hard overklokking er en annen sak, men det er bare å ta det litt etter litt å se på tempraturen og vurdere hvor lankt en tør/bør gå etterhvert Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Det går nok bra i dei fleste tilfelle det FL@MEBOY. Edit: Med rett kjøling er det rett utruligt ka man får til. Endret 2. november 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Skal som regel mye til hvis man holder seg innenfor fornuftens grenser. Og om det går dass så er som regel en enkel BIOS-reset nok til å ordne problemet. Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jepp... Og de fleste HK har støtte for å slå seg av når temp blir for høy Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Blir levetiden på cpu'en korter hvis jeg overklokker den? Endret 3. november 2004 av FraXinuS Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ja litt, men det har ikke noe å si for du har sikkert byttet oppsett 2-3 ganger innen den tid uansett så det skal du ikke bekymre deg for Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Ja, du kan skade cpu'n på å overklokke. Normalt så vil man ofte øke menged strøm man sender gjennom CPU og det er derfor kjøling er utrolig viktig. Jo varmere en CPU blir dess større sansynnlighet for brudd i de interne lederene. (tenk defekt lyspære). Har du en litt eldre pc så er det ikke så mye å hente på å klokke den opp. Bedre å kjøpe ett nytt grafikk kort. Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 eg har kjøpt ny data......så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå