Scient Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei Det er en stund siden jeg har laget noen Html sider, så jeg trenger litt grunn informasjon. For det første, hva er den nyeste versjonen av Dreamwaver? Og hvilket Html program er best nå til dags? Noe som er viktig å få frem er at jeg nesten ikke kan noen ting om html, så kunne tenkt meg noe som ikke er alt for avansert Takk på forhånd Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Nyeste versjon av DW er MX 2004 (versjon 7.0.1). Beste "HTML-program" syns jeg er Dreamweaver. Mange kjempebra funksjoner hvis man gidder å sette seg litt inn i det. Lenke til kommentar
Scient Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Ok, takker. Jeg synes også Dreamwaver er best. Synes iallfall det var best i sin tid. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 alt du trenger er linux og xemacs. Du finner ikke en bedre editor Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Thurloc skrev: alt du trenger er linux og xemacs. Du finner ikke en bedre editor Er ingen grunn til å være "1337" bare for imagets skyld. Du har tydeligvis ikke prøvd quanta eller bluefish. Er selv mer glad i vim enn xemacs. TIl trådstarter: DROPP DREAMWEAVER foreløpig. Lær deg, for guds skyld, HTML og CSS! Det gjør du ikke ved å piratnedlaste nyeste versjon av DW Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Den beste til profesjonell og litt med viderekommen bruk er nok Dreamweaver, men side du ikke trenger det vil jeg tro vil jeg anbefale deg å ta i bruk det samme som jeg brukte når jeg startet med HTML og CSS, nemlig HTML-kit http://www.chami.com/html-kit/ Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Litt off topic: Sitat Er ingen grunn til å være "1337" bare for imagets skyld. Du har tydeligvis ikke prøvd quanta eller bluefish. Er selv mer glad i vim enn xemacs. Så klart har jeg prøvd bluefish, er veldig bra program! og så er det også under GNU-licence. kan ikke bli bedre. Men på en annen side så liker jeg å skrive koden selv. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Helt enig med drange_net, emacs er langt i fra det beste. Å bruke codeview i DW er helt kurrant. DW har den beste syntaxhighlightinga jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 enig med Equerm html-kit er sykt bra, jeg gikk fra dreamweaver til html-kit, eneste ting jeg misliker med html-kit kontra dreamweaver er at html-kit sine syntax farger ikke er i nærheten så fine som dreamweaver og at dreamweaver hadde en del ferdige sql/php scripts inne som faktisk ikke vår så veldig dårlig.. må på en annen side, jeg kan nå utrolig mye mer etter at jeg begynte å bruke html-kit og jeg skriver nesten bare ren php kode så jeg trenger heller ikke design view MEN htmlkit fungerer som en webbrowser, bare installere php så kan du se live alt som skjer på siden i html kit og den har mye mye mye bedre støtte for å endre sider direkte på ftp og uten mellomlagring enn dreamweaver synes jeg. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 harald_ skrev: Helt enig med drange_net, emacs er langt i fra det beste. Å bruke codeview i DW er helt kurrant. DW har den beste syntaxhighlightinga jeg har vært borti. Bedre syntaxhighlightning? Du får velge selv hvordan du vil ha syntaxhighlightning i DW.... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Thurloc skrev: Så klart har jeg prøvd bluefish, er veldig bra program! og så er det også under GNU-licence. kan ikke bli bedre. Men på en annen side så liker jeg å skrive koden selv. Og det kan du ikke i Bluefish? Bluefish har, i motesetning til emacs, en funksjon som kan sette inn xhtml/HTML4.01-doctype-tagger og lage klar alle <html>, <body> og <head>-taggene som egentlig burde være unødvendig å skrive selv hver gang man lager et nytt dokument. I tillegg har det en browser slik at du kan browse filene dine mens du holder på å skrive linker. Hva har emacs som ikke Quanta/Bluefish har, er spørsmålet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå