Gå til innhold

MSI k8n neo fsr starter ikke


ersa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk iallefall at

a) Både ATX 20-pin og ATX 12V er inne

b) CMOS jumper pinnen står rett

c) Alle Front Panel Connector pinnene er kobla riktig (lett å ta feil her sjekk BIOS manual, powerswitch kabelen er den eneste du trenger når du skal feilsøke)

d) Kortslutning bak hovedkortet, glemt igjen en feilplassert spacer ?

e) Sjekk at backpanel platen er kompatibel med hovedkortet, lett å få kortslutning her

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

starter den ikke i det HELE tatt? altså, får den ikke strøm? eller ? HVAAAAA?

 

vist den ikke starter i det hele tatt, da er det sikkert noe feil med led-ledningene. dvs der du kobler på avogpå-knappen og speaker etc.

 

Vist den starter og slår seg av etter ca1 sec, har du sikkert glemt å koble på den derre 12V (?) strømgreia.

 

er og muli at hardware er ødelagt

 

vist maskinen starter og går men ingenting skjer? må jeg nesten vite hvor langt du kommer og om det kommer noe tekst

Lenke til kommentar

Pass på at du ikke har brukt flere spacere (muttere) enn det er skruehull i hovedkortet, og at de står på riktig plass. Hvis ikke kan disse kortslutte hovedkortet og føre til at det ikke starter. Hvis det er for mange kan det tenkes at hovedkortet har blitt ødelagt, selvom det ikke er sikkert.

Lenke til kommentar

Heisann.. mener ikke være negativ eller noen ting.. men jeg mener at kanskje det er at du har kjøpt MSI hovedkort?

Jeg hadde nemmelig et MSI hovedkort en gang i tiden, og var aldri noen ting som funka ved det, bare jeg skulle kopiere filer fra ett sted til ett annet så lagget musa noe helt jæ****g hehe hvis du skjønner?

Så kan kanskje være defekt hovedkort?

 

Tips bare fra min side: Jeg bruker alltid asus og pentium, slår aldri feil :D

Lenke til kommentar

Gud så masse tåpelige utsagn det er her, har dere ikke noe konstruktivt å si angående saken, så ikke si noe som helst.

 

Sjekk at alle de små FPC pluggene nederst på hovedkortet er plugget på riktig vei (+ / -) og at du har nok strøm som går hovedkortet. Om faren din jobber for Alienware så prøv en annen rambrikke først. Om CPU er defekt hadde PCen skrudd seg på uansett, samme med hovedkort (mest antageligvis). ellers så hadde du hørt en rekke pip.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Gud så masse tåpelige utsagn det er her, har dere ikke noe konstruktivt å si angående saken, så ikke si noe som helst.

 

Sjekk at alle de små FPC pluggene nederst på hovedkortet er plugget på riktig vei (+ / -) og at du har nok strøm som går hovedkortet. Om faren din jobber for Alienware så prøv en annen rambrikke først. Om CPU er defekt hadde PCen skrudd seg på uansett, samme med hovedkort (mest antageligvis). ellers så hadde du hørt en rekke pip.

Meget tåpelig? (ja ditt utsagn er det!)

Å si at msi suger synes jeg er ganske konstruktivt.

Men om du skal oppføre deg sånn, din forbanna MSI NAZIST så gidder jeg ikke diskutere med deg...

 

(Ikke ta det personlig)

Er bare i litt msi hate humør..

 

Med Vennlig Hilsen

ASUS DISIPPEL

Lenke til kommentar

Ingen her som vet hvordan hovedkort og atx PSUer jobber sammen da.

A64/hk skal ikke starte før hovedkortet har mottat PWR_OK fra PSUen.

 

Det er litt logikk/test og styresignaler mellom PSU hk som skal til før det fyrer opp.

 

Hva skal til for at PSU sender høy PWR_OK til hk .

At den etter å ha mottat PS_ON fra hk klarer å stabilisere

inn/ut spenninger innenfor en viss tid og at de er innenfor max. 5% over under voltage grensen.

 

PS_ON er ikke mekanisk men logisk krets drevet av +5v standby strøm .

Og trekkes PS_ON fra høy til lav skal PSU starte (først med sin selftest) .

Sjekk bryteren .

 

Har du koplet USB front tilkoplingene på kabinettet mot FSR kortet ta de av (foreløpig).

Har front USB kablene USBOC tråd skal den klippes , hk tåler ikke jord

på den USB pinnen .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...