ezcey Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg har et domene som jeg vurderer å selge, og har i den anledning fått noen henvedelser, der jeg blir spurt om pris. Domene: www.pocketbikes.no uten tilhørende innhold selges. Noen som kan gi en noenlunde prisantydning? Pocketbikes er forresten "minimopeder" med vekt på rundt 20kg, som har vist seg å bli en hit blant motor-entusiaster omkring i landet. Den ene henvedelsen var fra et gocart-senter i oslo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette har vel egentlig ingen tingen med Webdesign og gjøre .... MEN, ett brukt domene kan ikke koste mye Neida! Er det ikke ca.300kr et .NO domene koster a? Hva det er verdt er hva folk har lyst til og gi for det Prøv deg på 500kr, 1000kr, 10.000kr eller kanskje 100.000kr opp til deg det Jeg hadde personelig ikke betalt mere en det man får kjøpt domene for hos f.eks domeneshop.no Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hadde du hatt et domene som f.eks. drit.no, bush.no eller et domenenavn folk vil knytte til ett eller annet som er usannsynlig populært, så okey. Pocketbikes, derimot, har jeg aldri hørt om. 500kr skal være greit nok, hør hvor høyt gocart-senteret vil gå, for å sikre deg at du ikke får for lite. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Pocketbikes, derimot, har jeg aldri hørt om. Om det sier mer om deg enn om Pocketbikes, er jeg ikke sikker på.. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Er det noe jeg hater, så er det "domene pirater". Ok, mulig du ikke er en slik pirat. Men siden det ikke var noe innhold på den siden, så får jeg en følelse at domenet bare er blitt reservert i håp om noen vil kjøpe den. Min mistanke kom utfra denne: Pocketbikes er forresten "minimopeder" med vekt på rundt 20kg, som har vist seg å bli en hit blant motor-entusiaster omkring i landet Jeg beklager på forhånd om dette er feil, ble kanskje veldig spekulativ fra min side, jeg har bare ikke respekt for personer som har sitt formål å profittere på slike muligheter. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Er det noe jeg hater, så er det "domene pirater". Ok, mulig du ikke er en slik pirat. Men siden det ikke var noe innhold på den siden, så får jeg en følelse at domenet bare er blitt reservert i håp om noen vil kjøpe den. Min mistanke kom utfra denne: Pocketbikes er forresten "minimopeder" med vekt på rundt 20kg, som har vist seg å bli en hit blant motor-entusiaster omkring i landet Jeg beklager på forhånd om dette er feil, ble kanskje veldig spekulativ fra min side, jeg har bare ikke respekt for personer som har sitt formål å profittere på slike muligheter. Er ikke noe domenehai, nei. Men interessen for dette domenet dalte nedover med tiden, og jeg hadde tenkt å importere slike sykler, dette ble det ikke noe av heller, så jeg kan likegodt selge domenet (Man kan tross alt bare registrere 15 .no domener på et org.nummer) Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Er ikke noe domenehai, nei. Men interessen for dette domenet dalte nedover med tiden, og jeg hadde tenkt å importere slike sykler, dette ble det ikke noe av heller, så jeg kan likegodt selge domenet (Man kan tross alt bare registrere 15 .no domener på et org.nummer) Den er grei Hvor mye betalte du for domenet i sin tid? Hva med å kreve samme pris for det du betalte, pluss den pris det koster å overføre til ny eier (eller hvordan det gjøres?) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Vet ikke hvor mye et slikt domene ville gått for men er rimelig sikker på at du bør få mer enn 500 for domenet. Dersom kjøper har tenkt å bruke domenet i kommersiell sammenheng er jo 500 spenn i praksis gratis for kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå