chris Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Emne Tittel sier vel det meste, jeg lurer på hvor rask maskin kan anbefalles for å kunne kjøre et såpass heavy tegneprogram som AutoCad? Også hvor mye Ram anbefalles? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
xvis Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Et veldig vanskelig spørsmål å svare enkelt på. Hvilken ytelse du behøver, kommer an på mange parametre. Skal du bruke det til 2D eller 3D? Store eller små modeller/tegninger? AutoCad er meget effektivt i 2D, selv på relativt 'enkle' pc'er. Skal du jobbe med 3D modeller, vil grafikkortet ha større betydning, uten at du trenger noe ekstrem hardware. Om du ikke vet hvor 'tunge' modeller/tegninger du skal lage er det umulig å angi noe som helst på hardware-siden. En helt vanlig gjennomsnitts pc holder i massevis for de fleste AutoCad brukere. Med normal bruk skal du ikke ha noen problemer med AutoCad på dagens pc'er. Har du ekstreme behov er det også muligheter. Hvilken versjon av AutoCad tenker du på? De siste versjonene av AutoCad støtter som kjent dual-cpu maskiner, så om du ser for deg ekstreme modeller i 3D, så er det en mulighet der. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 du trenger vel en del RAM også da, 1024 ville jeg tro ville være minstekravet..... Lenke til kommentar
xvis Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har arbeidet med omtrent alle versjonene av AutoCad de siste 20 årene, fra v2.18 på midten av 80-tallet til dagens 2005-versjonen. Jeg har jobbet med alt fra de enkleste maskintegninger til store 'generalarrangement' (skipsdesign) i 2D, og til 3D modeller med 100vis av deler. At 'vivastar' mener at du skulle behøve 1GB RAM for å kjøre AutoCad, forteller meg at han/hun ikke har noe som helst kjennskap til AutoCad. Som sagt, for å kjøre AutoCad trenger du ikke noe mer enn en helt ordinær hjemmepc. WinXP/256MB og ordinært skjermkort er mer enn nok. Om du har helt spesielle behov, så er det bedre å ta opp dette med din AutoCad forhandler. Hva skal du bruke AutoCad til? Lenke til kommentar
chris Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Takk for innleggene. Fikk en den del mer opplysninger her. Har en helt ordinær hjemme PC, har ingen spesielle behov, skal heller ikke bruke det til noe spesielt. Tenkte bare jeg skulle prøve å løre meg litt AutoCad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå