F828 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 CF-kort skal jeg kjøpe. CF 1 gb eller 2 gb Så er det noe som heter sandisk uten noe mer "navn" og noe som heter ultra 2 Lexar heter 80x prof Skjønner at dette har noe med hastigheten å gjøre. Trenger jeg det kjappeste til DSC-F828? Sandisk har 5 års garanti, men Lexar har livstid. Hvorfor det? Er Lexar så mye bedre for en hundrelapp eller to mer? Noen som kan hjelpe meg her? F828 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Lexar sitt 80x er kjappere enn Sandisk sitt Ultra II. Og har som du sier, livstidsgaranti. Anbefaler Lexar fremfor Sandisk, selv om det koster en hundrelapp eller to mer. Du vil tjene litt på et raskt kort til F828 vil jeg tro, men om du merker forskjell mellom Ultra II og Lexar 80x tviler jeg på. Men kjøper du nytt kamera om noen år, kan det være at du får utnyttet den raskere hastigheten på Lexar kortet. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Sandisk Ultra II har aldri mindre enn ti års garanti, livstidsgaranti noen steder. Om 5 år så er kortet verdt 40 kroner, om ti år eksisterer det ikke. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Takker for respons. F828 Lenke til kommentar
Amber Valence Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg skal kjøpe minnekort til Nikon 3700. Hva slags hastighet skal jeg velge og hvordan vet jeg hva slags hastighet de ulike kortene har? Tenkte jeg skulle koste på meg et av de merkene dere foreslår. (Sandisk eller Lexar) Skjønner ikke helt hva som sier noe om minnekortets hastighet når produktet beskrives og hva jeg eventuelt trenger... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Med Nikon 3700 vil du ikke kunne dra nytte av et høyhastighetskort. Her er standard kort gode nok. Lenke til kommentar
Amber Valence Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Takk for svar! Har bestilt Sandisk SD 512 mb. :-) Endret 4. november 2004 av Amber Valence Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 er litt uenig med deg som sa at nikon cp3700 ikke drar nytte av høyhastighetskort. Når du filmer på høyeste kvalitet må kameraet ha kontinuerlig skrivehastighet på data godt over 1 mb/s. Har et kingston 1,5 mb/s kort og dette er for tregt, video henger seg etter et minutt pga dårlig skrivehastighet. med den nye uoffisielle firmwaren kan du ta bilder i RAW-formatet med cp3700 og da vil definitivt raske kort være å anbefale! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 For det første er videofunksjonen av mindre viktighet. Den blir for dårlig uansett, og de færreste gidder vel å filme mer enn ett minutt eller så av gangen. For det andre så ser jeg ikke vitsen med raw på et lite digitalkamera. Er ikke mange av de som bruker dette kameraet som er interessert i det, for å si det sånn. Feil målgruppe. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 for min del er videofunksjoen mer enn god nok, 640x480@30 fps med lite kompresjon på tapen holder i massevis til å vise på tven med god kvalitet, dessuten er nikon blant de bedre på å tilpasse filmen etter lysforhold (kan blant annet filme i relativt svak belysning), det tidligere sony-kameraet jeg hadde som også var regnet som godt på video er svært mye dårligere enn 3700. For meg som filmer endel men tar mest bilder er ihvertfall videofunksjonen viktig nok. De fleste andre jeg kjenner er helt enig med meg, nær alle har enten nikon eller canon ixus-kamera grunnet god videofunksjon. Angående RAW så har jeg ikke prøvd dette selv men jeg har lest om andre som har det og virket fornøyde, en kan selvsagt ikke forvente allverden men å si at 3700 ikke har nytte av høyhastighetskort blir tull. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Ok... men la meg forandre uttalelsen til at man ikke har behov for det om man skal ta bilder og korte filmsnutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå