Gå til innhold

Kritikk på nytt design

Anbefalte innlegg

Har lagd et nytt design som jeg gjerne vil ha litt hjelp på.

Jeg har lagd en slags meny basert på sirkler og litt transparant effekt.

Men jeg lurer på hvordan jeg kan få menyen litt interaktiv?

Det jeg tenkte på var å få knappene til å "ploppe" ut gjennom laget over?

Skulle også gjerne ha fått knappene til å bli større idet de går gjennom laget over.

Er Flash den beste måten å gjøre det på eller kan jeg bruke GIF?

Jeg vet at en gif-animasjon vil bli veldig tidskrevende og at det kanskje er enklere i Flash om man kan det.

Men det er akkurat det som er tingen, jeg kan ikke Flash!

Noen som vet av noen gode flashtutorials? Gjerne noen i flashanimasjon. Som jeg kanskje kunne ha åpnet i Flash?

post-76-1099424190_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvordan menyen skal fungere, men det er mulig det hadde gått an å bruke CSS til det også. Da vil browserkompatibiliteten din bli høyere enn om du bruker flash, men du vil ikke få til noe animasjoner uten videre. GIF-animasjon går iallfall ikke, fordi det ikke er muligheter for noe interaktivitet ved hjelp av GIF.

Lenke til kommentar

Dette designet har potensiale! :w00t:

Når det gjelder menyen.. Du kan antagelig få til en vanlig CSS-rollover på knappene (bytte fra et bilde til et annet slik at det ser ut som om de "plopper ut"), men du må antagelig til med noe absolutt posisjonering :hmm:

EDIT:

Laget en tegning :p

post-76-1099426655_thumb.jpg

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Flott layout! :) Får litt Gnome/KDE preg av seg :) Vet ikke helt hvordan gif-animert hover vil fungere. Greit at det er no-loop gif, men hva skjer når du går ut av hover og knappen skal gå tilbake til normal state. Og når du flytter musa over knappen igjen og hover slår til igjen, vil da gif'en animere igjen fra start?

Lenke til kommentar

Det er sikkert mulig å få det til i gif. men tror det blir rart hvis du ikke bruker onMouseOver, onMouseOut, onClick ol. Bruker du kun hover, active, link ol. så blir det litt rart når du tar musen vekk fra animasjonen.

EDIT: Jeg tror det vil bli best med flash. Dessuten, lærer du deg flash kan du bruke det andre steder også kanskje.

Endret av Thurloc
Lenke til kommentar

Vel med rollover tenkte jeg først og fremst på to animasjoner i gif.

Det ene er en animasjon som går fra farge til grå. Dette vil da vises når du først åpner siden. Når du da legger musa over knappen vil et nytt gif-bilde med animasjon vise at fargen forandrer seg fra grå til farge. Når da musa fjernes fra knappen vil fargen gå gradvis fra farge til grå. Likt som når siden først åpnes.

Vet ikke om dette virker som et dødt prosjekt men.

Og ja designet er ikke ferdig enda. Jeg vet det virker litt kjedelig nederst fordi jeg vet ikke hva jeg skal ha der enda. Graderingen er nok også for brå som mr.berg sa. Tror kanskje jeg skal bytte ut den hvite fargen med litt blålig farge så graderingen ikke virker så brå.

Men hva kan en slik side funke som da? Jeg liker bare å tegne design i Photoshop, men har ikke peiling på hva det skal brukes til! Jeg legger nesten aldri ut sider på nettet men har en god del design jeg har laget likevel.

Kanskje jeg skal bli grafisk designer?

Ser problemet i rollover og at det blir for trangt som Loomy skrev.

Hmm..får kanskje forandre avstanden mellom knappene litt da!

Men hva slags stil synes dere designet har da?

ps: Hva er Gnome/KDE?

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...