Gå til innhold

Endre på Volt til 6800GT for høyere OC, Skadeligt?

Skink_123

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjørte mitt Gainward 6800GT 2400/ultra kort på 396/1123 med default volt

(1.50), fikk ca 5250 i 3DMark05 Alt over klikket det på.

I dag makset jeg volten til grafikkortet(1.85), og kjører stabilt på 400/1200, får ca 5350+/- i 3DMark05.

Men så leste jeg her nettopp på en tråd, at det er farlig å endre på volten, en kan skade kortet? Stemmer dette?

Setter pris på konstruktive svar :)

EDIT: burde vel tastet inn dette, default volt er 1.50(står i biosen iallefall) Maks er 1.85, har funnet ut at jeg må øke volten for at det skal kjøre gjennom 3Dmark05 uten å stoppe

Mvh Øystein

Endret av Skink_123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du snakker om volten, mener du agp spenningen eller core spenningen til vpu?

Du bør være obs på temperaturer så du ikke svir kortet hvis det er vcore du har økt.

Prøvde å sette vcore til 1.4v, fikk ikke no særlig høyere klokk men tempen økte ganske mye..

agp spenningen bør du ikke skru over 1.6v. noen sier det hjelper men du kan drepe kortet hvis du skrur den for høyt opp. (agp spenningen har ingenting med spenninger til ram eller vpu på kortet å gjøre)

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar

Jeg kjører også 3d volt på 1,4 og 400/1200 glatt.

Det går bra her jaffal, sikkert fordi Gainward har bedre kjøling enn de fleste andre:)

Jeg tok av alle kjøleribber og la på artic silver (3 på minne) (5 på core).

Agp volt er 1,6:D

Super kort:D

PS!

Aldri vært over 60 grader:D

Lenke til kommentar

Hehe :)

Core'en min nekter å gå over 396 uten at jeg setter opp volt til 1.85, men ram'en kjører nå på 1209, noe som jeg synes er meget sterkt :)

Har volt på 1.65 nå, stabilt 5300++ i 3DMark05

Gainward lager solide kort, mitt kjører jo nå på Ultra speeds?? 396/1209 Og det er et GT kort.

Hvorfor er det skadeligt btw med høy volt, Ultra kortet har jo to strømmkontakter, vil ikke det si at kortet egentlig er designet for mer power, enn en kan få med vanlig volt på en kontakt? Så GT kortet burde holde selv om jeg øker volten? Tenker jeg feil nå? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis dere må stille opp AGP volten til 1.75 volt er det noe galt med hovedkortet ditt.

Spenningen i AGP porten skal være 1.5 volt. Det er den volten AGP opererer med.

Ved og stille denne opp mister du garantien og har stor sjanse for og ødelegge kortet over sikt. (alt fra en uke til flere måneder)

Lenke til kommentar

eneste poenget for å uppe agp volt, er hvis man skal øke frekvensen på agp porten.

Default frekvens på agp porten er som kjent 66 mhz og 1.5 vddq.

Dersom du ikke skal endre på frekvensen på agp porten (noe som er poengløst for overklokking av selve GPU'en) så er det ikke poeng i å uppe vddq.

Igjen: agp volt er kun for å jusse hvis du skal uppe agp port frekvensen.

Og agp kort operer kun på 66 mhz. 0g hvis de sier at de får overklokket mer etterpå så er det bare "bull", man gir ikke spenning til gpu'en ved å øke spenningen i agp porten, (virker ikke det ganske logisk ? ) enuff said?

Og hvis jeg tar feil bukker jeg i støvet :)

Lenke til kommentar
eneste poenget for å uppe agp volt, er hvis man skal øke frekvensen på agp porten.

Dersom du ikke skal endre på frekvensen på agp porten (noe som er poengløst for overklokking av selve GPU'en) så er det ikke poeng i å uppe vddq.

Og agp kort operer kun på 66 mhz. 0g hvis de sier at de får overklokket mer etterpå så er det bare "bull", man gir ikke spenning til gpu'en ved å øke spenningen i agp porten, (virker ikke det ganske logisk ? ) enuff said?

tar litt feil der... Man BØR ikke endre VDDQ ( agp volten ) hvis man ikke har noen særlig problemer med å klokke. Når man øker VDDQ får man et mer stabilt kort, NEI, det klokker ikke lenger, men det holder seg stabilt istedet for å skru seg av midt i et spill, 3dmark etc. ( da prater jeg ikke om temperatur nei.. )

Klokket kortet mitt ganske sykt, men fikk ikke til å kjøre 3dmark selvom temp var på 55 grader igjennom hele testen. Fikk jeg et tips å øke agp volten, opp til MAX 1.7. Prøvde først 1.6V, kom jeg myyye lenger i 3dmark, men dog ikke helt i mål. Etter en siste endring til 1.7V fikk jeg det stabilt. :thumbup:

Lenke til kommentar

tar litt feil der... Man BØR ikke endre VDDQ ( agp volten ) hvis man ikke har noen særlig problemer med å klokke. Når man øker VDDQ får man et mer stabilt kort, NEI, det klokker ikke lenger, men det holder seg stabilt istedet for å skru seg av midt i et spill, 3dmark etc. ( da prater jeg ikke om temperatur nei.. )

Klokket kortet mitt ganske sykt, men fikk ikke til å kjøre 3dmark selvom temp var på 55 grader igjennom hele testen. Fikk jeg et tips å øke agp volten, opp til MAX 1.7. Prøvde først 1.6V, kom jeg myyye lenger i 3dmark, men dog ikke helt i mål. Etter en siste endring til 1.7V fikk jeg det stabilt. :thumbup:

Jepp :D

Med 1.7(har prøvd helt opp til 1.85) agp volt kom jeg til 410/1209 STABILT i spill og 3DMark05, høyeste 3dmarkscore: 5369

Med 1.6 396/1200, høyeste 3dmarkscore: 5333

med DEFAULT 1.5 kom jeg til 396/1123 (kjørt 3DMark05 ca 50 ganger minst og finstilt :p), høyeste 3dmarkscore: 5263

Kjører nå på 1.6 396/1200 fordi jeg ikke helt vet hva som er sundt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...