Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med dette kabinettet?

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettop kjøpt meg et nytt kabinett. Vet ikke hva det heter men det var det billigste jeg fant (150kr). Noen idé om hva jeg kan gjøre med det?

Tenkte kanskje jeg kunnelakke det blankt sort, Stealthmodde drevene og legge en glassplate over hele fronten. (med glass"biter" til drevene). For videre å legge neon på siden av glassplata.

Hadde dette blitt veldig vanskelig? Hadde det sett bra ut? (Jeg hengir meg til de erfarne casemodekspertene her på forumet ;) )

Takker for alle svar!

Mvh Audun Hagen

post-226-1099422639_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Chieftec kabinett, og har skjært bort hele innmaten i døra, for så å legge plexi i fronten, med 3 viftekontroller med lys inni. ser skikkelig kult ut. og på siden har jeg skjært et eget mønster i døra, fylt med plexiglass og vifter. Og kalde katoder passer bra inn oppe og nede i døra, for å skape litt lyst stemning over det hele. :D

Lenke til kommentar

Det kabinettet der er for øyeblikket stygt som en boks med nyåpna juling :mrgreen:

Men det har så absolutt potensiale.

Først å fremst må du gjøre noe med alle ''strekene'' på forsida :dremel:

Netting og plexi i et genialt samarbeid ble veldig vellykka da jeg foreslo det for en kamerat...

Siden du da har brukt netting og plexi i fronten er det kanskje like greit å fortsette med dette på siden, og kanskje på toppen også? Prøv å lage et mønster i kabinettet med stikksag, så legg plexi og netting på innsida med noe pyntelister rundt kanten....

Du må jo så klart lakkere hele kabbiset i en eller annen frakk farge (grønn metallic skulle bli passe harry)

Bruk kalde Katoder og ikke neon, de lyser sterkere og er mer praktiske i en pc.

Vil kanskje foreslå grønt eller rødt lys, ikke bruk blått, det har alle......

Lykke Til :thumbup:

Lenke til kommentar

Icedude: At kabinettet er stygt som juling er jeg HELT enig i. Det var jo derfor jeg kjøpte det :D.

Ang. streker: Jeg har tenkt å kutte av hele den uthevningen under drevene. Kult med en HEL glassplate vet du. (Ja, jeg vil helst ha glass foran og ikke plexi! Noen invendinger?)

Hvordan lager jeg platen under drevene etter at jeg har kuttet av den gamle?

Ang. Lakkering vil jeg gå for glossy svart! Noen som vet hva jeg trenger for å få den fargen? Jeg vil helst at en skal være blank på nivå med den mye omtalte shuttelen (som ble pusset med sandpapir). Men trenger man å pusse og slikt når det er lakkering?

Ang. katoder: Det er greit kommer til å gå for katoder etter å ha sett litt på dem. Tenker rødt. Det å da være drit stilig med glossy sort mot rødt. Eller?

Tenkte å ha dette som vannkjølingskabinett/prosjekt. Så derfor vil jeg ha en radiator foran under cd-diskettstasjonen. Noen idé om hvilken radiator jeg skal velge? Og hvordan jeg skal montere den? (LIKER muttere)

Ellers savner jeg bilde fra Hitler.

Takker for alle svar hittil!

Mvh Audun Hagen

EDIT: Agn. vindu: Det er klart :D . Jeg skal jo ha et vindu. Men vet ikke helt mønster enda da. Men men. Finner nok ut noe etterhvert.

Endret av audhage
Lenke til kommentar

Men inni helsikken, 700 spenn kvadratmeteren?!

Kosa 500 spenn her jeg bor i Stavanger :p Men likevel, altfor dyrt.

Hvis du skal bore, anbefaler jeg Acryl og ikke plexi, for Acryl er ikke så sprøtt som Plexi. Plexi sprekker, så det blir kanskje wasted money.

Men før du kjøper, hvis du skal bore: spør han duden som jobber på glasshandleren hva du må ha hvis du skal bore, slik at du selv er på den sikre siden og får hørre d fra en expert.

Vel, jeg har noe liknende ditt kabinett, og den skal innom radikale forandringer. Men jeg er ikke med planlegginga, mangler bare litt til så er jeg igang. Men så har jeg skole og alt det der, har ikje fått gjort noe med det på en del uker no.

Vel, ønsker deg lykke til, og jeg håper du er kreativ til å skape noe nytt! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...