crimzon Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Heisann! Nå har jeg så og si prøvd alt på egenhånd, så nå er det på tide å høre med guruene der ute. Har store problemer med DVD-brennern min (NEC ND-2500A). Den funker rett og slett ikke! Den greier ikke å lese cder for fem flate øre. Har prøvd 10 forskjellige cder (spill, musikk, dvd etc). Har også prøvd forskjellige IDE porter, kabler og bios oppsett. Den leser rett og sletten ingenting. Har kjørt Neros Infotool, og funnet ut at firmwaren min var i orden. Har prøvd 2-3 forskjellige firmware uten hell. Nyeste BIOS for HK'et mitt er på plass. Den vil bare ikke fungere! Sendte den til Komplett for service, da jeg var 100% sikker på at den ikke funket. Fikk den tilbake med en melding om at den funket flott, med diverse utskrifter av screenshots fra Nero etc. MERKELIG! Er det noen som har opplevd dette i det hele tatt? Har vært oppdatert på hardware fronten i en del år, men aldri opplevd noe som dette Har forresten en NEC DVD spiller, som funker 100% på samme IDE porter. Lenke til kommentar
crimzon Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 3 ide kabler testet. Alle 3 funker på DVD rommen. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Synes det er merkelig siden du har prøvd 10 forskjellige plater, og det ikke virker. Nå er NEC 2500 kjent for å lese dårlig, spesielt hvis platene er ripete eller har fettflekker. Jeg går ut ifra at alle platene du har prøvd er rene? Lenke til kommentar
crimzon Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Jepp! Reine som ei barnerumpe! Den star bare og hakker. Leser null nothing! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jepp! Reine som ei barnerumpe! Den star bare og hakker. Leser null nothing! mulig jeg er VELDIG off topic nå... men ei barnerumper er ikke akkureat den reneste. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Kansje noe Windows tull, konflikt eller noe? (Hvis du kjører Windows, da...) Prøv å sette ei bootable plate i (WinXP installasjonsplata eller lignende), restarte og prøve å boote. Du kan jo også starte maskinen med Win98 oppstartsdisk og prøve fra DOS. Var borte i noe lignende med en brenner en gang, men husker ikke hva jeg gjorde. Den virka i DOS, men ikke i Windows. Lenke til kommentar
crimzon Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Den greier ikke å boote heller. Merkelig det der. Skal teste den på en annen pc i morgen. Funker den ikke der, så skal jeg le hardt av service rutinene til Komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå