P-in-P Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei! Dette er egentlig en videreføring av "Skal ha et 754 hovedkort..." tråden min der jeg fant ut at jeg skal gå etter wim sitt råd og skaffe et ASUS K8N-E Deluxe hovedkort! Her kommer problemet; Jeg har 4 stk IDE HDDer og på Komplett.no så står det at dette kortet støtter kun 2 IDE enheter og 6 stk SATA! Det er mulig at jeg kan kutte ned til 2 siden jeg har en annen data som trenger en HDD + at jeg skal skaffe eksternt HDD kabinett til en av diskene, men da støter jeg på et annet problem, jeg skulle gjerne hatt en CD-RW koblet til også (huff så mye om og men...), men HDDen og CD-RWen er såpass langt unna hverandre slik at jeg ikke kan koble dem på samme kabelen! Noen råd? Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Kast delene på sjøen og se om det skjer et mirakel *Advarsel utdelt* Endret 2. november 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Kjøpe en lang IDE kabel? Eller et PCI IDE kort, så kan du bruke alle harddiskene dine Endret 2. november 2004 av Kevlar Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Tja, hvordan blir det å kjøre OS fra noe slikt da? Går det ann å bruke en slik en kanskje? Endret 2. november 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Eller er den konverteren der ment for sata HDDer som skal tilkobles IDE kontakt ? Lenke til kommentar
Campus Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Det står ikke "2 harddisker" men "2 ata-133 grensesnitt", det går to enheter pr. kanal(grensenitt) på pata. Hvis du ser på: http://uk.asus.com/products/mb/socket754/k...d/k8n-e_d_l.jpg er det to tilkoblinger for pata enheter, merket "pri_ide" og "sec_ide" rett ved siden av strømkontakten. Du kan koble til fire pata enheter med to pata kabler på dette hovedkortet. Hvis du trenger mer enn det har du for mange enheter Endret 2. november 2004 av Campus Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Ahh, takker! Synes det var litt rart jeg også når jeg så på kortet og det hadde 2 IDE utganger, men turte ikke helt å bestille før jeg hadde fått noen råd fra HW.no Nok en gang takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå