Gå til innhold

Valg av videregående skole

Knudix

Anbefalte innlegg

Ja går i 10. nå og skal jo til å velge skole nå om ikke alt for så mange måneder :D

Er vel en slik klassisk datageek, liker å spille, har begynnt med webprogramering, og liker stort sett det meste som har med data o gjøre. Vil ha en jobb innenfor data (er ikke sikker på hvor enda). Lurer på om noen av dere som er litt eldre kan anbefale noen retninger innenfor videregående skolerder man lærer noe mer datarettet.

Tenkte på å gå to år media og kommunikasjon, (fetteren min sa at de der jobbet nesten bare på data) og så gå videre med allmenn påbygg for å få studiekompetanse. Og så gå videre til en eller annen IT-høyskole elns.

Noen som har gått MoK og kan si noe om hvordan det var

Eller har andre tips?

Har helst lyst å slippe unna allmenn, siden jeg ikke syns disse fagene er spesselt spennende.

(Håper dette var rett bruk av emnet?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Tenkte på å gå to år media og kommunikasjon, (fetteren min sa at de der jobbet nesten bare på data) og så gå videre med allmenn påbygg for å få studiekompetanse.

Det er et hardt løp, det kan jeg love deg. Jeg valgte nettopp det løpet og sliter nå siste år, men det skal da gå, det som alt annet.

Medier og kommunikasjon innebar for meg mye design og litt for lite film. Databruk kan du bare glemme, her snakker vi Apple, strict. Web er det en del av.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt fra folk som har gått IKT, at det er dårlig. Lærer veldig lite, hvis du kan data fra før av. Men hvis du skal gå på høyskole senere kan du jo nesten gå hva som helst, bare husk å ta påbygging det siste året. Medier og kommunikasjon virker ikke så dumt, da slipper du påbygging også

Lenke til kommentar
Vil helst inn på IKT ja...

Er det 10. klasse karakterene som teller da? Om jeg skal bytte skole andre året?

10. klassekarakterene dine teller når du skal inn på videregående skole første året, altså grunnkurs. Når du skal gå andre året søker du som regel VK1, da teller karakterene dine fra forrige grunnkurs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen her som har gått MoK og kan si noe om hvordan det er?

Antar det er media du mener? I så fall kan jeg anbefale det. Veldig gøy. VK1 er så avslappende at man får nesten dårlig samvittighet av å kalle seg selv elev.

Lenke til kommentar
Noen her som har gått MoK og kan si noe om hvordan det er?

Antar det er media du mener? I så fall kan jeg anbefale det. Veldig gøy. VK1 er så avslappende at man får nesten dårlig samvittighet av å kalle seg selv elev.

Er det mye lekser i første året i Media og Kommunikasjon? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg går grunnkurs og jeg har ikke så altfor mye å gjøre jeg heller, men når jeg først får mye å gjøre får jeg SINNSYKT mye å gjøre.

Hvilken skole går du på Wh1te? jeg går på forus :)

Tenker så det knaser om jeg skal hoppe over til ikt neste år og har ikke bestemt meg enda.

Lenke til kommentar

Bor 5 minutts gange fra forus vgs så det ville passet fint :w00t:

Hva er det du trenger av utstyr for å gå der? Ei jente i klassen sa du måtte ha Bærbar, digitalkamera og videokamera. Stemmer dette?

Noen som vet karaktersnittet man må ha?

Endret av Knudix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...