Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel og Ping

Anbefalte innlegg

Etter å ha opplevd horrible øyeblikk med 900 i ping ved spilling på norske Medal of Honor-servere, bestemte jeg meg for å gå litt mer systematisk til verks for å finne ut hvorfor jeg opplevde så dårlig kvalitet på linja. (Delta 2400)

jeg tok tracert på en del vanlige adresser, inkludert ip'en til serveren jeg spilte på. Som regel så det greit ut, selv om tidene lå endel over vha andre har f.eks til vg.no eller ft.uninett.no osv. men innimellom så jeg at tiden pakken brukte til den første noden etter routeren, den som muligens kalles gatewayen på min eksterne ip's subrange eller noe, var ekstremt høy, mange ganger over 600ms.

NextGenTel kundeservice ble kontaktet og notifisert ang. dette, og en seniorkonsulent ble satt på saken. Idag fikk jeg denne oppfølgingen:

Hei Jørgen XXXX                                      Kundenr: XXXXX

Vi har nå testet deres forbindelse over en periode, og linjen ser nå ut til å fungere som den skal. Dersom du mot formodning fremdeles opplever

problemer med bredbåndet, så er det fint om du kan kontakte oss, så skal vi feilsøke videre.

Ping-statistikker for 80.202.26.XX:

Pakker: sendt = 3545, mottatt = 3545, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 46ms, maksimum =  63ms, gjennomsnittlig =  47ms

Syns det er flott at de tar litt initiativ, det er mer enn jeg hadde ventet meg, basert på vitnesbyrd fra andre NGT-kunder, men jeg mener likevel at dette er for høye ping-tider for en linje av denne typen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...