Gå til innhold

Geforce 6800 LE eller ATI 9800 pro IceQ?

ApolloC

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt kort, og det er jammen ikke lett å velge...! River meg i håret i frustrasjon her jeg sitter og leser gjennom utallige sider med anbefalinger og info. Håper derfor noen her kan gi meg det siste nødvendig sparket i rævva.

Jeg trenger kortet hovedsakelig til spilling, og ønsker et kort som håndterer Half-Life 2 greit. Samtidig hadde vært greit med et kort som ikke laget for mye lyd - mitt nåværende kort er et Hercules 3dprophet 9600 pro 128mb.

Tenker i utgangspunktet å bruke 2000 - 2300 kr på nytt kort (men kan strekke meg opp til rundt 3000 om jeg finner at det er verdt det)

Har lest i skjermkortguiden, hvor Geforce 6800 LE anbefales. Såvidt jeg har forstått er dette et veldig bra kort som "lett" kan oppgraderes med RivaTuner. Samtidig klager enkelte over en rimelig bråkete vifte.

Derfor har jeg fått øynene opp for His Excalibur IceQ 9800 Pro 128MB-kortet (som verken Netshop eller Databutikken.com har inne for øyeblikket), som til tross for størrelsen både er stillegående og kan klokkes ganske mye.

Finnes det andre og bedre alternativer?

Håper på positivt svar til tross for at dette vel er nok en "hva-skal-jeg-velge?"-post.

Mvh.

ApolloC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...