erikstein Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei, Skal koble fra min Hansol 710D Crt skjerm, og plugge inn min lcd skjerm. Problemet er jo at crt skjermen kjører 1280x1024@85hz mens lcd skjermen skal ha [email protected]å hvordan forandrer jeg dette på en sikker måte? har prøvd med xvidtune, men når jeg setter bildet til 60hz, så blir liksom der jeg tar med musepekeren langt under der den "egentlig" peker...hehe, hvis noen skjønner. Bruker Rh 7,3 Noen linux guru'er som kan hjelpe? :smile: Lenke til kommentar
Psy Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Prøv å lage en ny X konfigurasjon med Xconfigurator, da velger du også skjerm på nytt. [ Denne Melding var redigert av: Psy på 2002-05-23 23:39 ] Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Ja, bruk Xconfigurator, og kanskje angi vertikal, og horisontal oppdatering(f) manuelt dersom skjermen din ikke er på listen. Deretter kan du velge oppløsning og refreshrate. Lenke til kommentar
jean Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Men noen som vet hvordan gjøre det samme (forandre hz) i console(framebuffer)? Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 17:19, jean skrev:Men noen som vet hvordan gjøre det samme (forandre hz) i console(framebuffer)? Forutsetter at du har kjernekildekoden: ls /usr/src/linux/Documentation/fb/ Les og lær. Søk på Google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå