Brandaran Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei jeg sliter med at jeg skal få info i vær sine textbox disse kodene har jeg: Public Sub Add(box As String, text As String) box.SelStart = Len(box) box.SelText = text & vbCrLf box.SelStart = Len(box) End Sub og dette i udp_Dataarr greiene; delTekst = Split(Data, "\") Add (en,delTekst(4)) //Box 1 heter en etc Dette er error; Compile Error: Expected: = thx Lenke til kommentar
asware Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Tror ikke jeg helt skjønner "tegninga" her... Kan du forklare litt nermer hva du skal gjøre? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg regner med det er linja med Add() som gir error. Slik skal det skrives: Add en,delTekst(4) Lenke til kommentar
Brandaran Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Oki funka litt:P men Public Sub Add(box As String, text As String) box.SelStart = Len(box) box.SelText = text & vbCrLf box.SelStart = Len(box) End Sub error som kommer nå er Compile Error: Invalid Qualifier Lenke til kommentar
asware Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Er egentlig box en textbox? I så fall må du deklarere den som en tekstbox og ikke som sting... String er bare tekst Public Sub Add(box as textbox, text As String) box.SelStart = Len(box) box.SelText = text & vbCrLf box.SelStart = Len(box) End Sub Du kan forresten godt skrive med paranteser rundt, men da må du skrive call først: Call Add(en, delTekst(4)) Jeg synes det er greiere slik... Men vet ikke hva som er best/riktig... Prøv om noe av dette hjalp.. Lenke til kommentar
asware Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Stemmer det jonas... Du må nok ha Len(box.Text)... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Dessuten, box.selStart = Len(box.Text) vil sette selstart pekeren til slutten av tekstboksen, da ville box.text = box.text & text & vbCrLf gjort samme nytten. Call (og Let) er noe som henger igjen fra gamle dager, det er helt unødvendig. Lenke til kommentar
asware Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Call (og Let) er noe som henger igjen fra gamle dager, det er helt unødvendig. Noe jeg alldri har vist... Men det var godt å få klarhet i det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå