kaaasen Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Er det noen som vet tittelen på den filmen jeg beskriver her; - den er tysk etter hva jeg har hørt - den går ut på at den haug mennesker blir sperret inne i et fengsel. de er samme type mennesker alle sammen, men noen blir utnevnt til fangevoktere, andre til fanger. - fangevokterene blir visstnok helt for jævlige. Noen som vet navnet? Håper noen kan hjelpe meg med en tittel her Lenke til kommentar
So|o Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Den filmen er bra Husker ikke hva den heter, men jeg skal prøve å komme på det Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Takker! Der var den lagt til høyt på lista mi på Film24.no Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dere har ikke en orginal tittel til den? Eller... Kanskje det er orginal tittelen? Kunne ikke finne den på www.imdb.com Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Eksperimentet (Das Experiment) Kategori: Drama, Thriller Regissør: Oliver Hirschbiegel Skuespillere: Moritz Bleibtreu, Christian Berkel, Edgar Selge, Andrea Sawatzki, Maren Eggert, Maren Eggert, Justus von Dohnanyi, Timo Dierkes, Nicki von Tempelhoff, Antoine Monot Jr., Oliver Stokowski Land: Tyskland Produsert: 2001 Spilletid: 118 Alder: 15 De deltok fordi de ventet lettjente penger, men de endte opp med å se etter måter å klare å holde seg i live på. "Eksperimentet" er sterke følelser og hevntrang der de ytre rammer er et simulert "realityfengsel". Prisen for en manns liv er lik evnen til å overleve... Det begynte i forskningens navn. Tyve mann i to uker. Betalingen var god. Forskerteamet ønsket å undersøke aggressiv oppførsel i et simulert fengsel. 8 menn ble utpekt som fangevoktere, og 12 ble fanger, alle med tilhørende rettigheter. Fangen blir innelåst og må følge at rigid regelsett, og vokterne har all makt, med klart mandat: Hold orden! Men, når man tar fra en mann alle rettigheter, kan han gjøre det uventede. Når man tar fra ham hans stolthet og menneskelighet, kan det verste skje! Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Høres morro ut, takker for tipset Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Den filmen har jeg sett. Ble positivt overrasket, var ganske bra egentlig. Anbefalles til alle som ikke har sett den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå