Gå til innhold

Hvordan sette sammen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo alltid lurt å lage siden slik at alle brukere uavhengig av oppløsning får benytte seg av siden din uten unødig trøbbel, og det er enda en god del som bruker 800x600. Så jeg holder en knapp på at du lager den visbar også i det.

Lenke til kommentar

Tenk gjennom hvem som kommer til å besøke siden din. Er det folk med relativt nytt datautstyr som kjører høy oppløsning, eller er de litt eldre som kjører 800*600 eller mindre..? Eller en mellomting..?

Ja, det finnes fremdeles 34 % som bruker 800*600, men om du ikke har noen av dem på besøk på din side, så blir det på samma måte som å utforme kinosalene til de som er både døve og blinde samtidig.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
som å utforme kinosalene til de som er både døve og blinde samtidig.

Bergen Kino har nylig fått mye deng for at de ikke har tilrettelagt magnus barfot skikkelig for bevegelseshemmede, blinde og døve, så ikke kom med den. ;)

Blind og døv SAMTIDIG. Om du er det, så går du ikke på kino (om du ikke kan forklare meg åssen det funker)..

Lenke til kommentar
Blind og døv SAMTIDIG. Om du er det, så går du ikke på kino (om du ikke kan forklare meg åssen det funker)..

Jeg leste ditt innlegg som at man ikke utformet kinosaler samtidig til døve og blinde, ikke som at man ikke utformet kinosaler til de som er både døv og blind. Sørri.

Anyhoo:

San_lopez: Husk at 1024 ikke er 1024. En bruker med 1024*768 i oppløsning har ca. 970px til 990px bredde på viewport i nettleser.

*kremt*host* :blush:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
En utbredt misforståelse blant webdesignere er at størrelsen på visningsområdet tilsvarer skjermoppløsningen til brukeren, noe som slett ikke trenger å være tilfellet. Brukeren kan ha flere vinduer oppe samtidig, eller ha konfigurert nettleseren på en måte som begrenser visningsområdets omfang i nettleservinduet. Det er altså meningsløst å snakke om å utforme nettsider for bestemte skjermoppløsninger.

Tenk litt over det - det gjør at "å tilpasse designet til 800x600" blir en litt laus påstand. ;)

Lenke til kommentar
En utbredt misforståelse blant webdesignere er at størrelsen på visningsområdet tilsvarer skjermoppløsningen til brukeren, noe som slett ikke trenger å være tilfellet. Brukeren kan ha flere vinduer oppe samtidig, eller ha konfigurert nettleseren på en måte som begrenser visningsområdets omfang i nettleservinduet. Det er altså meningsløst å snakke om å utforme nettsider for bestemte skjermoppløsninger.

Tenk litt over det - det gjør at "å tilpasse designet til 800x600" blir en litt laus påstand. ;)

Men om jeg nå satt opp 800x600 px i photoshop når jeg laget design, funker det?

Lenke til kommentar

Jeg leste ditt innlegg som at man ikke utformet kinosaler samtidig til døve og blinde, ikke som at man ikke utformet kinosamtaler til de som er både døv og blind. Sørri.

Aha.

Btw; Hva er en kinosamtale..?

:)

Lenke til kommentar
Du "må" bruke lister, også bruker du css for å fjerne de list-knappene osv (mulig du må bruke blokk-elementer, men det kan ikke jeg :p)

Liker forresten siden din VELDIG godt, rent innholdsmessig :D

Samme med avatar :w00t:

Ikke mye innhold å skryte av akkurat, men det blir nok..vil bare få opp siden nå..for så å starte "på nytt" med et bedre design som jeg kan bruke lang tid på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...