Gå til innhold

Er det vits å Disk def. ofte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs jo litt på hvor mye du bruker maskinen, og hva du bruker den til (f. eks installering/avinstallering av software fragmenterer mer enn vanlig bruk). Det spiller også en rolle hva slags defragprogram du bruker. Det som følger med win er jo helt ubrukelig, selv bruker jeg O&O v6.5 - det er kjempebra. Men hvis du bruker det i win, bør du gjøre det minst en gang i mnd mener nå jeg

Det du har igjen for det er ytelsesøkning. Hvor mye avhenger av hvor fragmentert disken var før defragen

Endret av pmarius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bør man egentlig kjøre diskdefrag i safe mode, slik at færrest mulig filer er i bruk og dermed ikke kan flyttes?

jepp, du bør også fjerne pagefila under fragmentering, noe som fører til at denne også blir fragmentert på en måte. :thumbup:

Hva er det beste diskdefragmenteringsprogrammet uahvenging av pris? :hmm:

Lenke til kommentar

Tar ikke så lang tid å defragmentere hvis man gjør det ofte.

Har 4 disker med 7 partisjoner, en av partisjonene er brukes som en nedlastingsbuffer, alt som lastes ned, lastes til denne før det sorteres, pga av dette er det ofte mye temp-filer osv. så denne partisjonen defragmenteres aldri.

Dermed er det 6 partisjoner som som jeg defrager 1 gang per 1-3 dager.

Tar ca. 5 min å defragmentere alle 6 partisjonene med Diskeeper Pro. Det er en liten pris (i tid) å betale for å alltid ha ytelsen på topp.

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...