dedLy_sCoRpIoN Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hvor ofte bør en defragmentere harddisken, og kor mykje får en igjen for det? (tar ganske lang tid). På forhånd takk. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Spørs jo litt på hvor mye du bruker maskinen, og hva du bruker den til (f. eks installering/avinstallering av software fragmenterer mer enn vanlig bruk). Det spiller også en rolle hva slags defragprogram du bruker. Det som følger med win er jo helt ubrukelig, selv bruker jeg O&O v6.5 - det er kjempebra. Men hvis du bruker det i win, bør du gjøre det minst en gang i mnd mener nå jeg Det du har igjen for det er ytelsesøkning. Hvor mye avhenger av hvor fragmentert disken var før defragen Endret 2. november 2004 av pmarius Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Hvor kan eg få tak i det frå? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Har du windows 2000/xp Høyreklikk min datamaskin -> behandle -> diskdefragmentering Så velger du hvilken disk du skal defragmentere. Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Meinte freeware frå nettet e.l Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hei, prøv diskeeper lite, du finner den her: http://www.webattack.com/get/dkeeperlite.shtml selv har jeg pro, er veldig fornøyd. gaggen Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hei,prøv diskeeper lite, du finner den her: http://www.webattack.com/get/dkeeperlite.shtml selv har jeg pro, er veldig fornøyd. gaggen offtopic: FINT NICK Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hei,prøv diskeeper lite, du finner den her: http://www.webattack.com/get/dkeeperlite.shtml selv har jeg pro, er veldig fornøyd. gaggen offtopic: FINT NICK goggen90, hvorfor er dklite " offtopic ". dette er en diskdefragmenterings program, eller hva ? gaggen Lenke til kommentar
notnA Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hei,prøv diskeeper lite, du finner den her: http://www.webattack.com/get/dkeeperlite.shtml selv har jeg pro, er veldig fornøyd. gaggen offtopic: FINT NICK goggen90, hvorfor er dklite " offtopic ". dette er en diskdefragmenterings program, eller hva ? gaggen At du hadde fint nick var ot.. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Bør man egentlig kjøre diskdefrag i safe mode, slik at færrest mulig filer er i bruk og dermed ikke kan flyttes? Lenke til kommentar
whom Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Bør man egentlig kjøre diskdefrag i safe mode, slik at færrest mulig filer er i bruk og dermed ikke kan flyttes? jepp, du bør også fjerne pagefila under fragmentering, noe som fører til at denne også blir fragmentert på en måte. Hva er det beste diskdefragmenteringsprogrammet uahvenging av pris? Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 jepp, du bør også fjerne pagefila under fragmentering, noe som fører til at denne også blir fragmentert på en måte. Hva er "pagefila"? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 det er den filen som ligger på roten av c: som windows bruker som buffer.. syns det forresten bare er tull å defragge.. hjelper ikke noe i forhold til tiden det tar å gjennomføre... Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 syns det forresten bare er tull å defragge.. hjelper ikke noe i forhold til tiden det tar å gjennomføre... hvis den står på over natten, så er jo ikke det noe problem. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Tar ikke så lang tid å defragmentere hvis man gjør det ofte. Har 4 disker med 7 partisjoner, en av partisjonene er brukes som en nedlastingsbuffer, alt som lastes ned, lastes til denne før det sorteres, pga av dette er det ofte mye temp-filer osv. så denne partisjonen defragmenteres aldri. Dermed er det 6 partisjoner som som jeg defrager 1 gang per 1-3 dager. Tar ca. 5 min å defragmentere alle 6 partisjonene med Diskeeper Pro. Det er en liten pris (i tid) å betale for å alltid ha ytelsen på topp. Endret 18. november 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Mener å huske noe om at defragmentering og partisjoner er en dårlig kombinasjon? Fullt mulig dette er et gammelt problem som har blitt fikset. Er ikke helt oppdatert. Noen som vet? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Mener å huske noe om at defragmentering og partisjoner er en dårlig kombinasjon?... Defragmentering og partisjoner ? Er vanskelig å defragmentere dersom man ikke har en partisjon da Du tenker vel muligens heller på diskscanning og partisjoner som forsvinner ? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Joda, 1 partisjon bør man få lov å ha Mente at det ihvertfall var slik at man kunne gjøre god skade ved å defragmentere hvis man hadde flere partisjoner på en disk en gang i tiden. Mulig dette var fra win98, er ikke sikker. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har prøvd O&O defrag, men den kjører hele tiden i bakgrunnen uten at jeg ønsker det. Finner ikke noe om det i preferences heller. Noen som vet noe om dette? Hva gjør den i bakgrunnen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå