eivindbirkeland Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg vurderer å kjøpe en Dell Axim X30. I følge Dell, leveres disse med engelsk Windows Mobile 2003 (2. utgave). Hvordan blir dette i forhold til norske bokstaver (æ, ø, å)?? Er det ellers noen som kjenner til denne? Er det en grei PDA? Andre som er bedre? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ikke støtte for ÆØÅ. På det virtuelle tastaturet kan du trykke på "spesial tegn" for å få vist spesialtegnene som æøå. Det finnes imidlertid programvare som legger til æøå på tastaturet. Men skriftgjenkjenning er ikke mulig å bruke. Synes X30 er en glimrende PDA, med tanke på prisen Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Med "skriftgjenkjenning" mener du pennen og "håndskrift"? Så det betyr at jeg må bruke "tastaturet" og enten spesialtegn eller egen programvare for å skrive normal norsk...? Hvorfor er det sånn? Hvilke PDA'er selges med norsk Windows? (Les: Hvilke er bra, og hvor selger disse?) Og hvordan er en "norsk PDA" mot en stasjonær med engelsk Windows med tanke på synkronisering? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Skriftgjennkjenning er fullt mulig å bruke jo. ØÆÅ er dog veldig vanskelig å få til synes jeg, så jeg foretrekker soft-tastaturet istedet. Men jeg vet om de som bruker skrifgjennkjenning uten problemer, selv ÆØÅ. Du kan laste ned norsk layout på tastaturet her: http://www.epocket.no/keyboard/index.html Bare husk å ta en softreset etterpå. Det finnes ingen norsk Windows Mobile versjon, og det kommer ikke i nærmeste fremtid heller, du kan få tysk eller spansk hvis du ønsker Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) TopDog: Jeg regner med du tenker på den block recogniser funksjonen (grafitti). Den går an å bruke ja (du må skrive bokstav for bokstav) . Men skriftgjenkjenning (som kjenner igjen hele ord/setninger fungerer ikke å bruke på norsk ganske enkelt fordi den kjenner igjen ordene ved hjelp av en ordliste, og den ordlisten er på engelsk noe som fører til at de fleste ord blir feil "oversatt". Endret 2. november 2004 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 TopDog: Jeg regner med du tenker på den block recogniser funksjonen (grafitti). Ja, selvfølgelig, my bad Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Aha... Det oppklarte jo noe for meg. Takk skal dere ha. Noen grunn til at jeg skal vente på X50 fremfor X30? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå