Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link ruter: Internett kobler seg ut!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ruter (D-Link Air Plus G+ Wireless Router) som tilsynelatende fungerer bra, men Internett detter ut med jevne mellomrom.

Nettverket jeg er en del av består av 2 maskiner. Vi har ikke tråløst nettverkskort, og benytter derfor kabler mellom maskinene, ruter og modemet.

Nettverksforbindelsen mellom maskinene fungerere perfekt, men Internett detter ut med jevne mellomrom. Jeg må da slå av ruteren (tar ut kontakten) før jeg på nytt får Internett-tilgang. Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en 624+. Der detter internettforbindelsen ut med ujevne mellomrom noen sekunder.I mitt tilfelle er det visstnok feil på routeren. Så Dlink har lovet å sende opp ny til meg. Tror jeg har brukt 3-4 timer i telefonkø hos Dlink. Håper du er heldigere.

Lenke til kommentar

Det samme gjelder meg. Har nettopp byttet internett leverandør og har en netgear router. Med jevne mellomrom mister jeg internett forbindelsen og må skru av og på modem og router for å komme meg på internett igjen. Hva er årsaken til dette, og hva kan jeg evt. gjøre med det? Det ser ikke ut som om det er noe feil med router eller modem. Prøvde å fjerne routeren, men detter ut av internett etter 30-40 min.

edit: skrivefeil...

Endret av tht
Lenke til kommentar

Det samme gjelder her. Jeg har en D-Link 624+ router.

Har snakket med D-link's support om det, og jeg har bare fått beskjed om å oppgradere firmwaren. Uten at det ser ut til å ha hjulpet.

Noen ganger ramler jeg ut veldig ofte, andre ganger kan det gå flere dager imellom.

I det siste har det vært helt grusomt, og jeg ramler ut flere ganger i timen.

Jeg sto forresten i kø hos Space World her om dagen, og da sto det en fyr foran meg med en router fra D-Link og beskrev nøyaktig det samme problemet.

Min konklusjon blir å snakke med D-Link en gang til, og funker det ikke da får de gi meg pengene tilbake, for dette er åpenbart et D-Link-problem - noe som betyr at jeg ikke har fått det jeg har betalt for.

Keyzer - drittlei D-Link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...