AndersGustav Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hvis skolene ikke har midler til å oppdatere sine egne lærere, hvor skal de få midler fra til å leie inn konsulenter? Elementært min kjære lærer: de pengene skolen da sparer på å slippe å betale lønn til sin nåværende inkompetente lærere kan de bruke til å leie inn konsulenter som kan noe... Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hvis skolene ikke har midler til å oppdatere sine egne lærere, hvor skal de få midler fra til å leie inn konsulenter? Si det, politikerne må jo uansett bestemme seg. De må jo bruke penger uansett for å øke kompetansen/kvalitet. Om de gjør det ved å lære opp lærerne eller anskaffe folk som kan jobben. Lenke til kommentar
Silky Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Selvfølgelig kan de si opp alle lærerne. Det vil helt sikkert gi en bra skole. Nå er det bare det at svært få lærere undeviser i bare et fag. Og selv om en lærer kanskje ikke er oppdatert i et fag, betyr ikke det at de er ubrukelige i de andre fagene de underviser i. Og tror du virkelig en konsulent vil arbeide for lærerlønn? Jeg kjenner flere datakonsulenter/programutviklere som ler rått av min årslønn. Endret 3. november 2004 av Silky Lenke til kommentar
AndersGustav Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Det er ikke nødvendig å si opp de lærerne som undeviser i andre fag i tillegg, men en stillingsreduksjon kunne godt komme på tale. Jeg kjenner også folk som ler rått av dagens lærerlønninger, men jeg kjenner også veldig kompetente it-folk som sliter med å komme seg inn i dagens jobbmarked og som garantert hadde tatt en jobb til lærerlønn og relativt ålreit ferieløsning for å få seg litt relevant preksis å slå i bordet med i fremtidige jobbsøknader, jeg vet faktisk om personer som akkurat nå sitte å nikker med hodet, fordi de gjør akkurat som jeg nå har sagt, og er veldig fornøyd med sin situasjon, og vet du hva, elevene på den skolen jeg tenker på FÅR oppegående undervisning innen IT, og det ikke bare innen webdesign. De er heldige, noen av svært få. Jeg ser ingen grunn til at ikke bedre kvalifiserte folk skal kunne slippe til i skoleverket når de eksisterende lærerne ikke holder mål, og syns de at det blir hardt med konkurranse, ja for svarte se til å bli konkurransedyktige da vel.. ikke legg skylda ene og alene på et haltende system, for det trenger man ikke være spesiellt oppegående for å skjønne ikke er riktig. Lærerne har i ÅREVIS sutra og gnåla om så fælt de har det og så lite de tjener, kansje på tide at de skiftet taktikk og legge en plan for å vise at de faktisk er verdt det de forlanger? Endret 3. november 2004 av McSense Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Selvfølgelig kan de si opp alle lærerne. Det vil helt sikkert gi en bra skole. Nå er det bare det at svært få lærere undeviser i bare et fag. Og selv om en lærer kanskje ikke er oppdatert i et fag, betyr ikke det at de er ubrukelige i de andre fagene de underviser i. Og tror du virkelig en konsulent vil arbeide for lærerlønn? Jeg kjenner flere datakonsulenter/programutviklere som ler rått av min årslønn. Akkurat når det gjelder Web tror jeg klassen min kunne fått mer ut av timene uten lærer. Faktisk tror jeg det finnes folk i hver eneste mediaklasse her på skolen som er bedre enn web'lærerne. Problemet er jo det at skolen hadde blitt saksøkt right away hvis ledelsen hadde stolt på at vi web-kyndige skulle ha hjulpet andre når de satt fast. En annen ting er jo hvis læreren kunne insett av elever kansje faktisk kan mer enn faktisk hun/han selv. Da kunne de jo heller brukt oss "geeks" som en ressurs i undervisninga. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Har funnet ut at lærerinna vi har nå faktisk bare er langtidsvikar, så hun er delvis tilgitt, men likevel..... Hun lærer bare feil . Tror jeg må begynne å ta mer kontroll i timene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå