bosannes Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Har en litt "morsom" web-lærer på GK Media & Kommunikasjon I dag skulle "alle åpne notepad og lage en side med tabeller fra bånn av". Så skrev hun dette på tavla: <html> <title>Hei Verden</title> <head>Hei alle sammen</head> <body> En gang sa hun faktisk "Ja.... - Jeg tenkte litt på hvis JEG skulle lagd en hjemmeside. Det er utrolig mye interesant jeg kunne lagd om..." Tror neppe hun har lagd noen side selv Kan tenke meg det blir mye frustrasjon etterhvert som vi skal begynne med ordntlige prosjekter :!: Stakkars barna i klassen som lærer WEB av henne, og pluttselig skal lage en ekte side Hvor blir det av kompetansen? Må da være utrolig mange alternaltive vikarer som kan web bedre enn henne Endret 2. november 2004 av bosannes Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hehehe Så søtt. Hvilken skole er det snakk om? Er det grunnskole? Håper virkelig ikke dette er MK. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det finnes allerede en del tråder om dette.. Web er tydeligvis ikke et prioritert emne. Søk litt og se hva andre har skrevet om det. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hvilken skole er det snakk om? Er det grunnskole? Håper virkelig ikke dette er MK. Har en litt "morsom" web-lærer på GK Media & Kommunikasjon Gee, I don't know.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Næh, se så flink jeg er til å lese Sorry. EDIT: BTW: Dette mener jeg er så alarmerende tragisk at du seriøst burde ta det seriøst opp med vedkommende lærer og muligens skolens ledelse hvis det fortsetter. Endret 2. november 2004 av Mikka Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Vet ikke om jeg tør å ta det opp med vedkommende lærer. I dag holdt hun på å skrive meg opp fordi jeg ikke gjorde som hun sa :s Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Vet ikke om jeg tør å ta det opp med vedkommende lærer. I dag holdt hun på å skrive meg opp fordi jeg ikke gjorde som hun sa :s Fight for your rights. Det går ikke an å holde på sånn. Hvis du ikke tør å ta opp det på en saklig og høflig måte med læreren, kan du alltids ta det opp med skolens ledelse. Jeg har dog vanskelig for å tro at det skulle kunne få større konsekvenser for deg hvis du med usykldsrene øyne tok ordet og sa at "Lærer? Er det ikke slik at man skal skrive title-taggen i mellom head-taggene, og innholdet i mellom to body-tagger, for så å avslutte med en avsluttende html-tag?" Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Vet ikke om jeg tør å ta det opp med vedkommende lærer. I dag holdt hun på å skrive meg opp fordi jeg ikke gjorde som hun sa :s Ikkje be om å få snakke - snakk! "Du - det der er jo litt feil da, du følger ingen webstandarder på den måten!" Så går du fram til tavla, peiker inn i et hjørne og ser stygt på læraren, og forklarer for klassen at han/ho driver vranglære, og at no skal du forklare masse bedre. Så forklarer du. Om han/ho skriver deg opp - gå til rektor og forlang å få det fjerna, og sei til han/ho at læraren din driver vranglære. Hadde eg gått på Media og komm. og opplevd slikt, så skulle det ikkje forundre meg en centimeter om eg hadde gjort nettopp som eg forklarte her Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hadde eg gått på Media og komm. og opplevd slikt, så skulle det ikkje forundre meg en centimeter om eg hadde gjort nettopp som eg forklarte her Enig, og hvis jeg hadde gått i den samme klassen som du, skulle jeg lent meg langt tilbake og tatt på meg jubelhatten og -tøflene mens du satt førkja på plass. EDIT: Skulle seff støtta deg også hvis noen sa imot deg, seff.. jaja. Dreams... *se opp til venstre med blanke øyne* Endret 2. november 2004 av Mikka Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hadde eg gått på Media og komm. og opplevd slikt, så skulle det ikkje forundre meg en centimeter om eg hadde gjort nettopp som eg forklarte her Enig, og hvis jeg hadde gått i den samme klassen som du, skulle jeg lent meg langt tilbake og tatt på meg jubelhatten og -tøflene mens du satt førkja på plass. hihihi.. Har liksom aldri hatt respekt for lærere eg ikkje liker, eller som gjør noke dumt. Husker at eg kjefta hardt på en lærar på ungdomskulen. *ah, det var tider* Men seriøst, eg trur det hadde vert sabla morro å dominere en lærer på den måten, når du sjøl veit at du har rett og han/ho feil. Trådstarter: Vis læraren din denne tråden! edit: Yey! 6900 innlegg, snart 7000 da! Tre dager til? Endret 2. november 2004 av arve87 Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Ok folkens, neste tirsdag Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det er trist å se at slikt skjer i skolen, men ta til ettertanke at læreplanen har eksistert lenger enn våre CSS-kunnskaper. En kjent regle: "I de første leveårene lærer vi å gå og snakke, og etterpå blir vi bedt om å sitte ned og holde kjeft." Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Haha Artig lesning, denne tråden. Jeg gleder meg til vi skal "lære" webdesign... (Joda, kanskje design, men kode? - Aldri.) Tenker det blir en del diskusjoner da, det vil tiden vise. Lenke til kommentar
AndersGustav Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Er det ikke på tide noen setter opp en side på nett (www.feil-skole.no?) som man kan legge inn navn og adresse til lærer som bedriver vranglære i en database, og for hvert eksempel med feilinformasjon går elevene til siden, fyller ut skjema med navn på lærer, og feil som ble gjort, dato sted etc og sender, mail vi da bli sendt til samtlige lærere på listen (evt til skolestyrer, fylkesskolesjefer og kansje undervisningsdepartementet). Kansje noen da etterhvert ville blitt bevisst på at skoleinstitusjonene bedriver vranglære og at det er på høy tid å prøve å gjøre noe med det? Er det straffbart å sette opp en sånn "ut-hengningsliste"? Nå er ikke jeg lengre i skoleverket på noe vis, men jeg kjenner godt flere lærere som bla.a. underviser innen webdesign (grunnskole valgfag OG videregående) og holdningen blant dem er i noen tilfeller skremmende.. En lærer jeg nevnte problemet for en gang vi snakket om det sa at hun gadd ikke lære seg noe nytt / oppdatere seg fordi: 1. Skolen brukte programvare fra MS (frontpage) så da var det ikke nødvendig.2. Hun fikk lønna si uansett, så om eleven lærte feile metoder betød ikke det spøtt for henne. Andre fikk redde verden det var ikke hennes sak. Smart dame, sant? JA til kampanjen "take back the school" :!: Lenke til kommentar
Purify Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 2. Hun fikk lønna si uansett, så om eleven lærte feile metoder betød ikke det spøtt for henne. Andre fikk redde verden det var ikke hennes sak. Nå kødder du? Seriøst, sånne lærere skulle vært skutt. Herregud! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette er sykt, men det er faktisk sånn det foregår i de aller fleste skoler. HTML og webdesign generelt er et såpass nytt emne at de aller færreste lærere gidder å tilpasse seg med det som skjer, samt at verdens største firma/bedrift/konsern (MS) ikke godkjenner at "Ja, ting kan gjøres bedre" og "Nei, ikke med vår programvare". Det er også vanskelig for lærere å finne skikkelig dokumentasjon for (X)HTML & CSS, siden en lærer aldri i sine villeste drømmer kommer til å skjønne hva som står i spesifikasjonene. De lærerne jeg har møtt innen emnet vet heller ikke at google er deres bestevenn, og ikke deres største fiende. Folkeaksjonen mot Vranglære kan jo godt bli startet opp, med noen søte brevmaler som fritt kan sendes (anonymt) til lærere som ikke gjør ting "the right way". Vi venter bare på at noen tar intiativet, og nei, det blir ikke meg. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg har et gratis domene/webhotell til gode, om noen vil bidra med design/koding? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) hysj. Endret 2. november 2004 av Marvil Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Synes det var en god idé, men stiller meg skeptisk til å legge ut navn. Lenke til kommentar
AndersGustav Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Synes det var en god idé, men stiller meg skeptisk til å legge ut navn. Det kan det hende at du har rett i Mikka, men navn på den aktuelle skolen bør vel kunne gå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå