Gå til innhold

Trenger Abit NF7-s rev. 2.0 chipsetvifte?


.V.

Anbefalte innlegg

Chipsetvifta på min brors pc har tatt kvelden og selv om jeg har en liggende(fra et kaputt nf7-s 2.0) er jeg ikke så veldig lysten på å bytte den.

 

Er så mye styr å ta ut hovedkortet bare for å bytte en vifte, nesten hele pcen må demonteres. Hadde tenkt å se Pulp Fiction i kveld, men hvis den viften må byttes kan jeg vel bare glemme det...

 

Pcen er ikke overklokket og brukes sjelden til noe mer avansert en Photoshop og siden mitt eget Asus-kort ikke har chipsetvifte tenkte jeg at den kanskje var litt unødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte mitt AN7 lenge (flere måneder) uten vifte. Hadde en 120mm vifte i kabinettdøra som blåste luft inn i kabinettet. Det hjalp med kjøling.

Installerte Zalman for noen få dager siden.

Koster 46 kroner hos Databutikken.

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ZALZM-47J

 

Du kan også sjekke her

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=321335&hl=

Endret av jokab
Lenke til kommentar

er vist vanskelig for folk å svar på det du lurer på ser jeg

 

om du kan kjøre hk uten vifte er ikke lett å svare på, det har nok litt å si om du ikke har kabinett vifter. sjekk system tempen din og se hva den sier. så lenge det er stabilt så er det ikke farlig egentlig

 

men...du burde uansett butte den ut etterhvert, den zalman kjøleren er bra og lydløs

Lenke til kommentar

Du trenger ikke ta ut kortet for å bytte denne viften. Min røk også for en stund tilbake og jeg byttet denne med min gamle GF2 vifte.

 

Hvis du ser på kjøleren så er det 2 eller 3 skruer som holder vifte og deksel på plass. Fjern skruer og deksel, sett på plass ny vifte og skru sammen igjen. Voila, vifte byttet på 5 min.

Endret av Revenant
Lenke til kommentar

Kjøpte et NF7 v2 hos Netshop for bare noen uker siden. Hver gang jeg har slått på på PC'n den siste uka og den er kald kommer det en sterk brummelyd. Dette skjer bare første gang jeg slår på så jeg har bare skrudd av og deretter på igjen og da er lyden borte. I går åpnet jeg kabinettet og jeg tror det er Northbridge vifta som lager lyden, men det kan være skjermkortsvifta så jeg er ikke 100% sikker. Får ta en ny test i kveld og stoppe viftene med fingeren fo å lokalisere feilen.

 

Tenkte jeg skulle ringe Netshop gutta å klage men da ber de meg sikkert om å skru ut kortet og returnere det, og det har jeg ikke lyst til.

 

Noen som har erfaring ? Kanskje jeg kan få en ny vifte oversendt ?

Lenke til kommentar
Kjøpte et NF7 v2 hos Netshop for bare noen uker siden. Hver gang jeg har slått på på PC'n den siste uka og den er kald kommer det en sterk brummelyd. Dette skjer bare første gang jeg slår på så jeg har bare skrudd av og deretter på igjen og da er lyden borte. I går åpnet jeg kabinettet og jeg tror det er Northbridge vifta som lager lyden, men det kan være skjermkortsvifta så jeg er ikke 100% sikker. Får ta en ny test i kveld og stoppe viftene med fingeren fo å lokalisere feilen.

 

Tenkte jeg skulle ringe Netshop gutta å klage men da ber de meg sikkert om å skru ut kortet og returnere det, og det har jeg ikke lyst til.

 

Noen som har erfaring ? Kanskje jeg kan få en ny vifte oversendt ?

Jepp samme her , var NB vifta.

Satte på en passiv kjøler og den funker kjempebra.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB47J

Endret av halnes1
Lenke til kommentar

Litt ergelig da jeg hadde bestemt meg for å styre unne korta som har vifte på Northbridge men så var det så mange som anbefalte NF7 v2...

 

Snakket med en av gutta på Netshop og han ba meg sende en mail så skulle de sende en vifte når de fikk et kort i retur - greit nok det.

 

Hadde en bestilling inne på vent så jeg la til en passiv kjøler så får vi se hva jeg gjør - hvis jeg skal montere den passive kjøleren så må jeg vel ta ut HK for å få den montert ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...