Rykende_Kaffe Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) jeg vurderer og bytte ut twinmos brikka mi så jeg lurer på om kingston value er no bra Edit: Forandra topic Endret 14. november 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
hylo Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det er jo de rimeligste brikkene til Kingston da. Så det kan kanskje være lurere å gå for litt dyrere hvis du skal ha Kingston(?) Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 (endret) jeg skal ha ny brikke og jeg har ikke så mye spenn og jeg vil ikke ha twinmos så jeg lurer på om kingston value er no bedre og om det er verd å kjøpe noen som har erfaringer tester funker også Endret 2. november 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Mer enn bra nok om du ikke skal noe spesielt. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 bedre enn twinmos?? bra å klokke?? stabilt?? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 bedre enn twinmos??bra å klokke?? stabilt?? Til alle tre spm. Ja Ja Ja Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 (endret) takk men jeg må nok bitche enda litt mer er det verd å bytte ut den jeg har (se profil) med disse og jeg la plutselig merke til corsair value noen som vet om disse er no bra?? (i forhold til kingston value og twinmos) altså hva er best av disse?? Endret 2. november 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 takkmen jeg må nok bitche enda litt mer er det verd å bytte ut den jeg har (se profil) med disse og jeg la plutselig merke til corsair value noen som vet om disse er no bra?? (i forhold til kingston value og twinmos) altså hva er best av disse?? Sett fra et ytelsesmessig ståsted så har det ingen hensikt for deg å bytte ram. Ser i profilen din at du "bare" har 512MB ram, så det beste valget vil være å kjøpe en 512MB brikke til, sånn at du har 1GB framfor a svi av kroner på 2x512MB. Til alle tre spm.Ja Ja Ja Hylo: Fint om du kan begrunne (enten av erfaring, eller utifra tester) hvorfor Kingston Value er bedre enn TwinMos, bra til å klokke og stabilt. For jeg antar at du vet hva du snakker om? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ettersom jeg vet, er det bedre kvalitet på Kingston. Har hatt det, ja. Jeg kjenner en med brikkene, som har klokket brikkene, og de er klokkevennelige. Iallefall hans. Og han har testa begge to, som en ''test'' om hvem som klokker best. Da vant Kingston. (Da er det prat om de brikkene som det er prat om her.) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg kjenner en med brikkene, som har klokket brikkene, og de er klokkevennelige. Iallefall hans. Det kommer jo helt an på hvilke IC'er du får på modulene. For alt jeg vet bruker de en del forskjellige, både TwinMos og Kingston... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg kjenner en med brikkene, som har klokket brikkene, og de er klokkevennelige. Iallefall hans. Det kommer jo helt an på hvilke IC'er du får på modulene. For alt jeg vet bruker de en del forskjellige, både TwinMos og Kingston... Nettopp, og spesiellt Value serier innholder vel mye forskjellig da jeg antar at det kjøpes opp store partier av de ic'en som er billigst på et gitt tidspunkt Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) jeg bytter fordi jeg ikke vil ha twinmos lenger og jeg vil ha 1 gig matched og foresten noen som kan svare meg på hva som er best av corsair value og kingston value??? og foresten jeg skal nok selge den gamle twinmos brikka mi Endret 3. november 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 jeg bytter fordi jeg ikke vil ha twinmos lenger og jeg vil ha 1 gig matched og foresten noen som kan svare meg på hva som er best av corsair value og kingston value??? og foresten jeg skal nok selge den gamle twinmos brikka mi Det er ingen forskjell på Corsair og Kingston Value Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 ingen forskjell?? noe må det vel være. ønsker flere svar. jeg vil ha den beste billigste rammen. og foresten jewg har ganske liten peiling innenfor ram så jeg lurer litt på hva forskjelllen mellom matched og ikke matched er. f.eks går to matched kjappere enn en brikke med like mye minne?? flere svar ønskes Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 noen som vet om noen andre brikker til ca 1500?? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) ingen forskjell??noe må det vel være. ønsker flere svar. jeg vil ha den beste billigste rammen. og foresten jewg har ganske liten peiling innenfor ram så jeg lurer litt på hva forskjelllen mellom matched og ikke matched er. f.eks går to matched kjappere enn en brikke med like mye minne?? flere svar ønskes I ytelse finnes det ingen forskjell nei. Den billigste ram'en er TwinMos, men tror Netshop har et bra tilbud på Corsair Value denne uka. Matched betyr rett og slett at det er brikker som er spesiellt tilpasset slik at de kan kjøre dual channel, utover det så er det ikke noen forskjell i ytelse fra enkelt brikker Endret 7. november 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 ok, for jeg mener nemlig å huske at jeg ikke kan kjøre dual channel med mitt system, eller?? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 ok,for jeg mener nemlig å huske at jeg ikke kan kjøre dual channel med mitt system, eller?? Jo du kan fint kjøre dual channel, men det er ikke allverdens å hente i ytelse med dual channel på socket a Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 ok. takker for svar. jeg må innrømme at ram er det jeg har minst peiling på. men dual channel, er det noen innstillinger jeg må fikse på, eller kjøres det automatisk når jeg setter inn de matcha brikkene. og vet noen hvor mye ytelsesøkning?? helst i % Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 ok.takker for svar. jeg må innrømme at ram er det jeg har minst peiling på. men dual channel, er det noen innstillinger jeg må fikse på, eller kjøres det automatisk når jeg setter inn de matcha brikkene. og vet noen hvor mye ytelsesøkning?? helst i % Setter du brikkene som er beregnet for dual channel, i dimm 1 og 3 skal du få dual channel. Dual channel gir vel en økning på ca. 3% , det hovedsakelig som blir større er minnebåndbredden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå