Gå til innhold

Føringer for denne kategorien

DesertGlow

Anbefalte innlegg

Kategorien er ment brukt til diskujon rundt jobbsituasjonen som gjelder, fremtidig jobbsituasjon, yrkesvalg, hvordan best forberede seg til et yrke (hvilken utdanning), etc. Kategorien skal ikke være en kategori for leksehjelp eller skoleprat for grunnskolen. Ting som omhandler VGS kan godtas dersom det settes i sammenheng med jobb.

Dette er ikke en søplekategori der man diskuterer alt mulig dilldall som man har opplevet på skolen, men forsøk på å lage et sted der man kan få svar på seriøse spørsmål.

Skoleforumet finnes her

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Men hva med studenter (Høyskole og universitet) som savner et generelt forum å diskutere utdanninga (ikke i forbindelse med jobb)?

Det savner jeg. Et forum der man kan diskutere pensumlitteratur, gi hverandre tips om rettigheter og idéer i forhold til hvordan studiet forløper seg, hva vi mener og tenker rundt studieopplegget, økonomiske ordninger, det å jobbe ved siden av studiene, og så videre.

edit: Og så kan det selvsagt være interessant for elever på videregående skole å forhøre seg om hvordan det er å studere ulike fagretninger, samt andre ting de måtte lure på i forbindelse med overgangen til det akademiske livet i forbindelse med politiske og økonomiske rettigheter, arbeidsdisiplin, faginnhold, ulike studiesteder, studentmiljø i ulike byer, og så videre.

Jeg syns dette forumet kan få "formålsparagrafen" litt omskrevet, så det omfatter disse aspektene. Jeg ser ikke helt hvordan formålet med dette forumet skiller seg fra jobb-foraene, og syns like greit at det området dere har sagt at skal ha med dette forumet å gjøre, like gjerne kunne blitt lagt under de generelle arbeidsforaene.

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...