highlander Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg har lett litt etter SATA disketten som liksom skal følge med mitt ASUS P4C800-E Deluxe kort. Men _NEI!_ det er ingen diskett i det heletatt i boksen. -Hovedspørsmålet mitt er igrunn da hvordan jeg skal bruke disken som OS disk? -Om jeg kan laste ned driveren å evt. legge den på en diskett og hvor? Jeg har sliti litt med dette en liten stund. Jeg bestilte WD Raptor 74GB 10000RPM for knapt en time sia. På forhånd takk /Petter Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Driverne ligger på CD'en som fulgte med. Du må lage deg en egen SATA-diskett. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ta en titt på CD plata som fulgte med du. Der ligger driverene til SATA. Bare å slenge de ut på diskett. PS: rtfm.....? Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Kan ikke si at jeg brukte noen diskett når jeg koblet opp s-ata diskene mine? Er det nødvendig? Bios finner vel disken uansett? Darkwing Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hvis man skal bruke en SATA-disk som systemdisk, må man ha en diskett under installasjonen av windows. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Når du har ICH5-R sørside, så trenger du ikke S-ata drivere fra diskett. Heller ikke om du skal bruke som systemdisk. Du setter første boot til LS120 e.l.. Da funker det! Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hovedkortet har 4 SATA kontakter, to koblet direkte til sørsiden (1 og 2) og to koblet til en promise kontroller (3 og 4). Det er kun nødvendig med diskett dersom en vil installere OS på en harddisk som er koblet til 3 eller 4. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hovedkortet har en slik BIOS at man direkte kan spesifisere disken. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Edit igjen, uff så treig jeg var.... Ikke helt sant. Hovedkort med ICH5 og ICH6 chipset krever ikke sata drivere for å detekteres av Windows installasjonen. Dette gjelder også for Nforce 4 for AMD. Edit: glemte en detalj; P4C800-E Deluxe har ICH5R, så det er bare å installerer OS'et på disken uten noen drivere. Endret 2. november 2004 av Fury Lenke til kommentar
Energi Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Er ikke helt inne i dette med sørside og lignende, men når jeg installerte Raptor som systemdisk S-ATA på mitt MSI NEO... 754 kort gjorde jeg følgende: Tidlig i installasjonen der filer blir kopiert, før formatering og lignende. Blå skjerm grått bånd nederst (Win XP) står det trykk F6 for å installere Raid drivere. Fant ut av det selv derifra, trengte ikke noe cd/diskett iallefall. Lenke til kommentar
julle Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Last ned driveren fra asus sine sider. www.asus.com.tw Ha raptorn på promise kontakten. da får du best ytelse Julle Lenke til kommentar
opticus Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 sett den på den andre kontrolleren og deaktiver promise kontrolleren. går som ei kule her hos meg Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Etter at jeg slipstreamet SP2 trenger jeg ikke lenger fram med driverdisken på mitt P4C800... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå