Gå til innhold

Skade på CPU?


Grell2k

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har tenkt til å benytte meg av angrefristen på en Athlon XP 2000+ 266mhz som jeg planen var å bruke i en SFF PC.

 

Men da jeg tok CPUen ut av Shuttle'n etter at den hadde vært montert i en dags tids, så jeg hadde det hadde lagt seg en mørk stripe langs den ene langsiden av kjernen, altså på den grønne delen av cpuen.

 

Er dette å betrakte som en skade? syns det er litt rart at den ble slik siden jeg brukte shimmen. Oppstod også lignende "skade" på en annen cpu som jeg hadde montert i en annen shuttle, med lignende kjøleblokk og med shim.

 

 

Men hva tror dere? er det å betrakte som en skade? Se bilde lenger ned.

Endret av Grell2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpuen funker alright.

 

Hadde en cpu på angrefrist hos komplett tidligere med lignende skade pluss at en mikroskopisk bit av hjørnet på kjernen hadde blitt knekt av. Den kvalifiserte ikke for angrefrist i følge komplett pga av den biten på kjernen. Den skaden jeg snakker om her nevnte de ikke.

 

 

det bruka å vere sånn etter litt bruk

 

Ok, men denne stod bare i slotten en dag da.

Lenke til kommentar
Perrrry Skrev 02/11/2004 : 17:17

  Hvorfor i h***** skal du returnere en cpu som virker 100%, bare dens yttre har blitt litt svart, stort sett ser mann jo ikke cpu'n da. Herregud hva folk bryr seg med altså 

 

jeg skal fortelle deg hvorfor jeg i helvete skal returnere(les: angrefrist) CPUen.

I rommet mellom bestilling og mottakelse fikk jeg tilbud om en annen cpu (Sempron 2200+) for en billigere penge og som jeg vet er marginalt brukt. CPUen denne tråden handler(xp 2000+) om stod i hovedkortet fordi jeg skulle flashe om BIOSen så den ble kompatibel med Sempron. Comprende?

 

Den endelige grunnen for retur(les: angrefrist) er altså ikke den svarte kanten, men fordi CPUen er overflødig, jeg trenger den ikke.

 

Tråden handler ikke om hvorfor jeg skal returnere CPUen, men om skaden, som jo kun er kosmetisk, vil være et hinder for angrefrist eller ikke.

Er klar over at jeg ikke informerte om dette i starten av tråden, men strengt tatt har ikke det noe med saken (skaden/angrefrist) å gjøre.

Lenke til kommentar

Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen...

 

Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?)

 

Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som)

Lenke til kommentar

Er ikke noe skade skjedd, det svarte greiene er bare "limet" sm flyter litt utover siden det blir ganske varmt når CPU'en kjører.

Er sånn etter alle CPU'er har blitt kjørt for første gang..

Ikke noe skade skjedd, ingen vits i å bruke angrefrist med mindre du merker ytelsestap :)

Lenke til kommentar
Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen...

 

Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?)

 

Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som)

de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt

Lenke til kommentar
Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen...

 

Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?)

 

Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som)

de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt

Tror nok du tar veldig feil der, du ;)

 

Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt.

Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon.

 

 

Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon..

 

Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet

Lenke til kommentar
Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen...

 

Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?)

 

Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som)

de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt

Tror nok du tar veldig feil der, du ;)

 

Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt.

Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon.

 

 

Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon..

 

Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet

eh... de trakk meg med 10% hos mpx.no da jeg leverte tilbake et 9800pro som var brukt i noen dager

Lenke til kommentar
Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen...

 

Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?)

 

Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som)

de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt

Tror nok du tar veldig feil der, du ;)

 

Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt.

Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon.

 

 

Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon..

 

Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet

JA, men ditt var jo ødelgat da :p

 

- Pluss at du helt sikkert ikke sa at du softmodet og klokket det... Fordi det bryter seff garantien. Du kunne foresten sagt det, men butikken (nettbutikken) må jo nesten selv veldge da å sende den tilbake til produsent (noe som egentlig ikke er lov om de viste du hadde fokket det selv)...

 

Poenget var at ditt ble ødelgat av noe fabrikken trodde var "naturlig/produksjons feil...

 

I dette tilfellet er det et brukt produkt som skal returneres...

- Det er her angreloven kommer inn i bildet. Og IKKE GARNATIEN!!!! OMG POGM GOGMGOGKM GOGKMG g *klikker i hodet mitt* "!¤#!")#!"U¤

 

Bare tuller... Håper du kjønte hva jeg mente...

 

Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet

- Likte ikke helt det du skrev der! Doh!

 

 

edit:

 

eh... de trakk meg med 10% hos mpx.no da jeg leverte tilbake et 9800pro som var brukt i noen dager

 

- Det beviser vel at det helt sikkert går ann å levere den tilbake, men da (er ikke helt sikker :blush: ) går det ikke under loven (kjøpsloven/angrefristsloven).

 

DA GÅR DET UNDER BUTIKKEN :p - Og du har ikke loven i ryggen...

Endret av Dasse
Lenke til kommentar
Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen...

 

Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?)

 

Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som)

de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt

Tror nok du tar veldig feil der, du ;)

 

Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt.

Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon.

 

 

Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon..

 

Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet

lukter jeg svindel :yes:

Lenke til kommentar
Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen...

 

Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?)

 

Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som)

de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt

Tror nok du tar veldig feil der, du ;)

 

Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt.

Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon.

 

 

Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon..

 

Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet

lukter jeg svindel :yes:

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...