Grell2k Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hei, Jeg har tenkt til å benytte meg av angrefristen på en Athlon XP 2000+ 266mhz som jeg planen var å bruke i en SFF PC. Men da jeg tok CPUen ut av Shuttle'n etter at den hadde vært montert i en dags tids, så jeg hadde det hadde lagt seg en mørk stripe langs den ene langsiden av kjernen, altså på den grønne delen av cpuen. Er dette å betrakte som en skade? syns det er litt rart at den ble slik siden jeg brukte shimmen. Oppstod også lignende "skade" på en annen cpu som jeg hadde montert i en annen shuttle, med lignende kjøleblokk og med shim. Men hva tror dere? er det å betrakte som en skade? Se bilde lenger ned. Endret 4. november 2004 av Grell2k Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Fungerer cpuen no da ? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 det bruka å vere sånn etter litt bruk Lenke til kommentar
Grell2k Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Cpuen funker alright. Hadde en cpu på angrefrist hos komplett tidligere med lignende skade pluss at en mikroskopisk bit av hjørnet på kjernen hadde blitt knekt av. Den kvalifiserte ikke for angrefrist i følge komplett pga av den biten på kjernen. Den skaden jeg snakker om her nevnte de ikke. det bruka å vere sånn etter litt bruk Ok, men denne stod bare i slotten en dag da. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hvorfor i h***** skal du returnere en cpu som virker 100%, bare dens yttre har blitt litt svart, stort sett ser mann jo ikke cpu'n da. Herregud hva folk bryr seg med altså Lenke til kommentar
Colin Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg forsto det ikke sånn at den ripa var årsaken til at han ville returnere den, men lurte på om det var et problem for retur...... Lenke til kommentar
Rolf-ivar Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 om CPU funker 100% så er det vel ikke noe problem? tror neppe du for bytta den CPU viss de tester den ok så har du ikke mye og komme med. Lenke til kommentar
Grell2k Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Perrrry Skrev 02/11/2004 : 17:17 Hvorfor i h***** skal du returnere en cpu som virker 100%, bare dens yttre har blitt litt svart, stort sett ser mann jo ikke cpu'n da. Herregud hva folk bryr seg med altså jeg skal fortelle deg hvorfor jeg i helvete skal returnere(les: angrefrist) CPUen. I rommet mellom bestilling og mottakelse fikk jeg tilbud om en annen cpu (Sempron 2200+) for en billigere penge og som jeg vet er marginalt brukt. CPUen denne tråden handler(xp 2000+) om stod i hovedkortet fordi jeg skulle flashe om BIOSen så den ble kompatibel med Sempron. Comprende? Den endelige grunnen for retur(les: angrefrist) er altså ikke den svarte kanten, men fordi CPUen er overflødig, jeg trenger den ikke. Tråden handler ikke om hvorfor jeg skal returnere CPUen, men om skaden, som jo kun er kosmetisk, vil være et hinder for angrefrist eller ikke. Er klar over at jeg ikke informerte om dette i starten av tråden, men strengt tatt har ikke det noe med saken (skaden/angrefrist) å gjøre. Lenke til kommentar
Grell2k Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Her er bildet jeg nevnte Dette er fra en annen cpu, men "skaden" er lignende, så ikke bry dere om biten som er knekt av på hjørnet av kjernen. Lenke til kommentar
Rolf-ivar Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Grell2k: det er helt normalt. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har sånn på min å ! Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen... Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?) Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som) Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Er ikke noe skade skjedd, det svarte greiene er bare "limet" sm flyter litt utover siden det blir ganske varmt når CPU'en kjører. Er sånn etter alle CPU'er har blitt kjørt for første gang.. Ikke noe skade skjedd, ingen vits i å bruke angrefrist med mindre du merker ytelsestap Lenke til kommentar
wim Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Dette er ingen skade, alle prosessorer (omtrent) har en sånn kant. Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen... Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?) Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som) de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen... Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?) Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som) de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt Tror nok du tar veldig feil der, du Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt. Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon. Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon.. Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen... Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?) Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som) de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt Tror nok du tar veldig feil der, du Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt. Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon. Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon.. Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet eh... de trakk meg med 10% hos mpx.no da jeg leverte tilbake et 9800pro som var brukt i noen dager Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen... Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?) Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som) de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt Tror nok du tar veldig feil der, du Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt. Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon. Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon.. Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet JA, men ditt var jo ødelgat da - Pluss at du helt sikkert ikke sa at du softmodet og klokket det... Fordi det bryter seff garantien. Du kunne foresten sagt det, men butikken (nettbutikken) må jo nesten selv veldge da å sende den tilbake til produsent (noe som egentlig ikke er lov om de viste du hadde fokket det selv)... Poenget var at ditt ble ødelgat av noe fabrikken trodde var "naturlig/produksjons feil... I dette tilfellet er det et brukt produkt som skal returneres... - Det er her angreloven kommer inn i bildet. Og IKKE GARNATIEN!!!! OMG POGM GOGMGOGKM GOGKMG g *klikker i hodet mitt* "!¤#!")#!"U¤ Bare tuller... Håper du kjønte hva jeg mente... Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet - Likte ikke helt det du skrev der! Doh! edit: eh... de trakk meg med 10% hos mpx.no da jeg leverte tilbake et 9800pro som var brukt i noen dager - Det beviser vel at det helt sikkert går ann å levere den tilbake, men da (er ikke helt sikker ) går det ikke under loven (kjøpsloven/angrefristsloven). DA GÅR DET UNDER BUTIKKEN - Og du har ikke loven i ryggen... Endret 5. november 2004 av Dasse Lenke til kommentar
jingt Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen... Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?) Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som) de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt Tror nok du tar veldig feil der, du Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt. Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon. Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon.. Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet lukter jeg svindel Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Huff... Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke du kan levere den inn igjen... Grunnen er ganske simpelt at du har "brutt forseglingen" (eller heter det forseilingen?) Ikke 100% sikker, men tar jeg ikke feil gjelder ikke angrefristloven hvis produktet er brukt - ihvertfall ikke om det er "skader" på den (eks. slitasje som dette kan karakteriseres som) de trekker 10% av kjøpe summen fordi den er brukt Tror nok du tar veldig feil der, du Jeg hadde et Sapphire X800PRO VIVO som jeg softmodda og vmodda, hadde det i et par måneder også ble det herpa da jeg ga det litt mye volt. Sendte tilbake til webbutikk og fikk full refusjon. Har også vært i lignende situasjoner tidligere, der jeg enten bestilte feil produkt, eller at jeg var misfornøyd med produktets ytelse, fikk også da full refusjon.. Sjekk litt rundt før du svarer på noe du egentlig ikke vet lukter jeg svindel :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå