Gå til innhold

4 LCD skjermer koblet til 1 skjerkort

jarlejensen

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøre 4stk 19" skjermer mot ett skjermkort. Skjermene må ha en oppløsning på minimum 1280*1024.

Noen som har forslag til hva slags skjermer man bør velge, samt hvilke skjermkort man bør satse på her?

Evt: om det blir billigere å satse på en stor skjerm, (plasma) på minimum 32"

Mvh

Jarle Jensen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det ser ut som at det skal funke fint. Jeg linker bare til samme tråden igjen som forrige gang og ber om at du leser den. Den forklarer veldig mye ;)

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424

Edit: Ser ut til at hvis du vil ha 8 skjermer fordelt på to slike kort, vil du kun kunne strekke ting over 4 skjermer og vil da måtte ha 2xExcel oppe. Men så lenge du "kun" skal ha 4 ser det ut som at det går fint, basert på det jeg skummet gjennom fra tråden der ;)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

kjempe bra...

ok, så lenge prisen total sett blir billigere enn en 32" til 30 så er jeg fornøyd. så da kan jeg godt gå for ett Quadro kort, hvis det holder en meget god standard..

Men.... for å få til en minimums oppløsning på 1280*1024, er det da noe jeg må passe på i forbindelse med skjermkjøp? Eller er det avhengig av skjermkortet hvor stor oppløsning jeg får?

har en løsning pr idag, hvor jeg kjører 3 skjermer på min bærebare, hvorav 2 av dem er eksterne skjermer som kobles inn via VTbook kortet i pcmcia slotten, og på den måten får jeg tre skjermer, men det er litt lite..

Lenke til kommentar

Dette burde ikke bli noe problem!

Siden dette er bare et "vanlig" vindu så kan du slev strekke det så "langt" du vil, selv ved tilkobling av flere standard PCI kort.

Det ABSOLUTT billigste alternativet vil bli 2stk Radeon 7000, (ca 335kr/stk). Merk at dette ikke klarer å drive noe særlig tyngre spill en kabal (men det er vel uansett ganske uaktuellt i dette tilfellet). Dette skjermkortet har 1 DVI og 1 DSUB. Hvis dine LCD skjermer har DVI ingang så vil du muligens merke at bildet ikke blir like bra på 2 av skjermene som da vil være tilkoblet DSUB/VGA.

Hvis du har litt mer penger så kan du gå for 1stk Matrox P650 ca 1350kr med 2x DVI. Og et Matrox P650 PCI ca 2000kr. (kan være at du finner et billigere PCI kort med 2xDVI, så sjekk litt rundt). Med denne dyre løsningen vil du få sylskarp bildet på alle skjermene.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...