kayrd Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg vil endre policien til de begrensede brukerne på en maskin, men når jeg logger meg på som Administrator og endrer på group policien på gpedit.msc, så endrer man jo for alle brukerne på maskina. Ta for eksempel Kjør-ikonet på Start-menyen. Hvis jeg deaktiverer denne, så gjelder jo dette for Administrator også... Spørsmålet er altså, hvordan kan jeg endre group policyen på de enkelte brukerne av maskina? Kayrd Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 På en frittstående PC kan man bare redigere local policy (med gpedit.msc) og den påvirker alle brukerene på den maskinen, dessverre. Hadde det vært i et domene så hadde saken vært anenrledes. Lenke til kommentar
kayrd Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Så det er INGEN mulighet for å endre på gp på de ulike brukerne på den frittstående maskina? Kayrd Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 kayrd skrev: Jeg vil endre policien til de begrensede brukerne på en maskin, men når jeg logger meg på som Administrator og endrer på group policien på gpedit.msc, så endrer man jo for alle brukerne på maskina. Ta for eksempel Kjør-ikonet på Start-menyen. Hvis jeg deaktiverer denne, så gjelder jo dette for Administrator også... Spørsmålet er altså, hvordan kan jeg endre group policyen på de enkelte brukerne av maskina? Kayrd Du må bruke et prog for å skille på de forskjellige kto på samme maskin. Denne linken kan hjelpe deg litt videre: http://www.majorgeeks.com/download3926.html Det finne ganke mange forskjellige prog som gjør samme jobb, så det blir litt smak og behag på hva du liker. Men her inne så finner du mange slike prog. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) *slettet* Endret 28. november 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå