Gå til innhold

SCSI - integrert eller ikke?

maedox

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å jobber med en prosjektoppgave om serverløsning for en fiktiv bedrift.

Ser på Intel hovedkort med dual xeon oppsett. (link)

Lurer på hvordan integrert SCSI-RAID løsning er i forhold til eget PCI kort.

Er det noen særlig ytelsesforskjell. Har de integrerte løsningene egen kontroller-chip og minne, så den ikke bruker CPU og RAM fra hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den onboard scsi kontrolleren er like bra som ein billig pci kontroller.

det skal vel ha kontroller-chip, men eige minne er det vel heller dårleg med (samme som på billige pci utgaver)

men du må normalt ut med litt penger for å få eit god scsi kort. men så spørst det kva du tenger og. eit slik onboard vil fungere heilt fint det og..

Lenke til kommentar

det er vel ikke integrert scsi raid controller på kortet men en vanlig scsi kontroller.

Scsi raid kortet fåes som tilleggsutsyr. Jeg sitter på et asus pr-dls533 kort selv med onboard scsi som fungerer utmerket, men skal jeg ha ultra320 raid kort så fåes extension raid kort til både det du ser på og det som jeg har. Tror du må opp i skikkelig dyre hovedkort for å få onboard scsi raid, tror det må være noe fra tyan hvis det finnes, har ærlig talt ikke lett etter hovedkort med onboard scsi raid, men ser ikke at det bør være noe særlig forskjell fra en normal scsi raid controller evt onboard til en pci64 eller pci-e ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...