HrSteen Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Noen som har noe erfaring med uoriginale batterier til 300D ? Pris iforhold til ytelse og slikt. Har kun det originale batteriet og vurderer å kjøpe meg ett backupbatteri. Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har en kamerat som har brukt et uoriginalt batteri på sin Canon G3 (samme batteri som til 300D). Han har gode erfaringer med batterilevetiden på det uoriginale, og har anbefalt meg å kjøpe. Så nå sitter jeg og venter på et ekstra batteri som jeg har bestilt fra www.itech.no. Dessverre har jeg ikke mottatt det ennå fordi det er visstnok er vanskelig å få tak i Sigma 28mm linsa jeg har bestilt i samme forsendelsen... Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Når det gjelder pris/ytelse så er det liten tvil om at Canon selv kommer dårligst ut. Makan til overprisede batterier skal man lete lenge etter! Personlig bruker jeg et Hahnel-batteri i tillegg til det originale Canon-batteriet på mitt 10D-kamera, og min erfaring er at ytelsen er minst like god på Hahnel-batteriet. Det kostet dessuten under halvparten av Canon sitt originale batteri, og da var det inkludert en hendig lader også (kjøpte det på www.xd.no)! Løp og kjøp, er min konklusjon. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg har en G3 der jeg har brukt Hahnel-batterier uten problem. Men jeg har nå kjøpt 20D, og laderen til denne vil ikke lade disse batteriene, bare de originale. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Har selv 2 originale og 2 uorginale batterier. De uorginale ble kjøpt på www.itech.no og min erfaring er at de varer lenger enn originalbatteriene. Halve prisen for batterier som varer lenger er jo en vinn-vinn situasjon Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Da har jeg bestilt meg "Hahnel Canon Type HL-511" , 1300 mAh. 396 kr hos XD.no. Har ellers en del Hahnel Mignon batteri som jeg er ganske fornøyd med, håper dette batteriet er like bra. Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg har nå brukt mitt uoriginale batteri i noen måneder og det fungerer finfint. EDIT: Fikset link Endret 15. februar 2005 av Aesop Lenke til kommentar
thorandre Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg kjøpte også et uoriginalt batteri for noen måneder siden som jeg er veldig fornøyd med til mitt 10D (er vel det samme som 300D). Holder lenger enn det originale! Og, ikke minst, ektremt billig!!! Sjekk linken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå