Tha_Zaynt Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) jeg har laget en box med runde kanter slik at jeg bruker tre elementer; top, hovedfelt og bunn. Jeg får den til å utvide seg som den skal, men jeg har et problem; paddingen på høre side funker ikke. Se her CSS *{ margin: 0; padding: 0; } body{ margin: 1.5em; } #contenttop{ background: url(images/contenttop.png) no-repeat; width: 502px; height: 16px; margin-top: 15px; margin-left: 40px; } #content{ background: url(images/content.png) repeat-y; width: 502px; height: auto; font-family: Tahoma, "Trebucet MS", Arial, Verdana; font-size: 0.8em; color: #6B82A1; margin-left: 40px; line-height: 170%; padding-left: 10px; padding-right: 10px; text-align: left; } #contentbottom{ background: url(images/contentbottom.png) no-repeat; width: 502px; height: 18px; margin-left: 40px; clear: both; } <html> <head> <title>Box</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link href="style2.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body> <div id="contenttop"></div> <div id="content">Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean sed est id mauris rutrum tincidunt. Fusce dictum lorem non augue. Vivamus a diam. Etiam vitae odio. Morbi pulvinar ultrices mauris. Duis diam urna, aliquam ornare, pharetra non, porta suscipit, risus. Donec rutrum mollis magna. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aliquam erat volutpat. Nullam placerat tellus a magna. Pellentesque eget est laoreet turpis congue vulputate. Nunc aliquet dolor et purus. <p>Praesent faucibus, lorem sit amet porttitor porttitor, ante sem ullamcorper nunc, et molestie libero dui aliquam turpis. Suspendisse molestie pede a diam. Nullam dui justo, hendrerit a, sollicitudin a, fermentum sit amet, urna. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer molestie posuere felis. Mauris sodales ornare neque. Aliquam nec neque quis lorem blandit porttitor. Nam quis dui. Vestibulum mattis. Ut vel ante. Donec venenatis varius mauris. Curabitur sodales volutpat tellus. Duis tellus justo, malesuada imperdiet, accumsan vitae, sodales ac, erat. Nulla accumsan odio nec diam. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae;</p> <p>Nunc elementum purus id velit. Donec sodales, lectus aliquet mattis eleifend, mi wisi eleifend odio, eu vulputate wisi magna non quam. Quisque vehicula, pede eu aliquam feugiat, enim quam ullamcorper libero, sit amet blandit lacus nunc quis ipsum. Sed sollicitudin ullamcorper pede. Maecenas id dolor a tellus laoreet posuere. Nullam feugiat cursus nulla. Donec odio velit, tempus eu, pretium id, semper vel, augue. Maecenas vitae sem. Quisque metus arcu, blandit a, dapibus sed, sagittis pretium, nibh. Sed et magna. Vestibulum pretium quam. Mauris vitae nunc. </p></div> <div id="contentbottom"></div> </body> </html> Endret 2. november 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Såvidt jeg kan se skyldes dette at Firefox (bare der jeg ser problemet) legger padding i tillegg til width. Dermed blir bredden 522px og teksten treffer bakgrunnsbildet ditt. Kanskje dette har med at du mangler doctype å gjøre, siden det blir forskjellig i browserne ?! Edit: Jepp, la inn Doctype, nå funker det Sjekk her: http://www.alistapart.com/articles/doctype/ Endret 2. november 2004 av JohnRichard Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 (endret) gjorde den valid XHTML 1.0 Strict, men funker fortsatt ikke...hvordan løser jeg problemet med at firefox legger til padding i tillegg til bredden da? Problemet eksisterer også i IE og Opera..hos meg iallefall Endret 2. november 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hvis det vises feil i Firefox eller Opera, er det feil i koden... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 gjorde den valid XHTML 1.0 Strict, men funker fortsatt ikke...hvordan løser jeg problemet med at firefox legger til padding i tillegg til bredden da? Problemet eksisterer også i IE og Opera..hos meg iallefall Jeg satt width: 482px; Da ble den lik i alle nettleserne. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Det gjorde susen, men jeg har kommet over et nytt problem, med menyen denne gangen. Problemet er at linkene kommer opp som en liste, men jeg vil at de skal vises på rekke bortover hvis dere skjønner hva jeg mener.. se her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå