Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL-500g ?

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å få meg trådløst internett og har sett på denne:

Asus WL-500g

Fast i huset er det kun 1 bærbar pc, men hender jo man får besøk ;). Har ADSL fra Tiscali. Har en ekstern disk på 200GB, med både firewire og USB2.0 uttak, som jeg gjerne skulle brukt som lagring uten å måtte drasse med den etter den bærbare. WL-500g har en USB port som jeg tenkte jeg kunne bruke, men ser ut som disken er for stor?? Noen som har nyeste firmware'en og har prøvd?

Har også en printer som kunne vært greit å få koblet opp, men da funker kanskje ikke WL-500g lengre heller, noen gode løsninger?

Mulig jeg kan få tak i en gammel pc. Men jeg vil ikke ha noen stor 17" crt skjerm stående her. Det enklest blir da kanskje å koble ekstern disk og printer på den maskinen, fjerne skjermen og bare la den stå å snurre hele tiden? Hadde håpet at dette ikke skulle koste mer enn 1000kr.

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

har selv en wl-500g, denne er stabil, bra rekkevidde og alt det der. har koblet inn en 4 port usb hub, der jeg har koblet til mitt casio digitalt kamera, en epson blekkprinter og en ekstern western digital usb 2.0 120gb harddisk. dette fungerer utmerket. kamera og harddisk fungerer rett og slett som en ftp-server. eneste minus er at jeg får ikke tilgang til blekk-nivå på printer, og hastigheteten for å lese disken er ikke usb 2, så det går jo siiiiinsykt seint å lese fra den eksterne harddisken. har hørt at netgear kommer med en wlan router med usb port med usb 2.0 støtte for ekterne harddisker. men tror ikke denne kan brukes som en print-server.

Lenke til kommentar

Takker for det svaret bludern! Er kanskje like greit å vente noen måneder til, evt sette opp en stasjonær pc som jeg kobler printer ekstern disk osv til. Det blir kanskje det billigste alternativet i mitt tilfelle siden jeg har tilgang til en gammel Pentium2 450Mhz PC.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...