Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Værsting kit for vannkjøling?

Anbefalte innlegg

Quote:

Danny skrev (2002-05-27 00:15):

Quote:

Den 2002-05-24 20:51, CFD skrev:

Skal kverrulere litt:

ALT leder strøm da.

Settter du høy nok spenning på det så leder alt strøm.

Så man kan ikke si at noe ikke leder strøm.

Men når vi snakker om flere Mohm så kan jeg gå med på et kompromiss og si at den nesten ikke leder strøm

helt rent vann(destilert vann) leder ikke strøm uansett hvor høy spening det er.

Vell da har avdelingsledern på skolen vååoi elektronikk vær feil.

Han har rimelig gode kunskaper om dette , så jeg tror du har feil.

Men dette må testes ,får spørre om jeg kan låne en transformator som har mange vindinger så spenningen blir høy og bruke Destilert vann som motstand.

Skal spørre på skolen i morgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gutter det dere snakker om er noe som kalles fluorinert og en donk koster ca 10000 dollar i statene.. og det leder IKKE strøm..Men vis det er noen som tenker på det her så send meg en melding,, fyren som gjorde det fikk cpu ned i rundt -190 celsius:)

Lenke til kommentar

Bruk destillert vann!

Det ble brukt for å kjøle radiorørene i en 100kW kortbølgesender i Fredrikstad med spenninger på 25kVolt!

Det kan kjøpes på apotek eller på bensinstasjon (Batterivann)

Dropp wetter, sørg heller for å bruke korte, tykke slanger med slake bøyer, det er mye viktigere en litt smøring". Litt av vitsen er jo at dette ikke skal koste allverden heller.

Har lurt litt på om en burde ha tykk felles mateslage med avgrening slik at cpu, power, harddisk og grafikkprosessor fikk vann i parallell. Da ville ale få kaldt vann, men husk vannet tar letteste vei.

Kjell

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 18:31, CFD skrev:

Quote:

Danny skrev (2002-05-27 00:15):

Quote:

Skal kverrulere litt:

ALT leder strøm da.

Men når vi snakker om flere Mohm så kan jeg gå med på et kompromiss og si at den nesten ikke leder strøm

helt rent vann(destilert vann) leder ikke strøm uansett hvor høy spening det er.

Vell da har avdelingsledern på skolen vååoi elektronikk vær feil.

Han har rimelig gode kunskaper om dette , så jeg tror du har feil.

Men dette må testes ,får spørre om jeg kan låne en transformator som har mange vindinger så spenningen blir høy og bruke Destilert vann som motstand.

Skal spørre på skolen i morgen

læreren min i gk sa at rent vann ikke leder strøm og han har jobba på kraftstasjoner,og har utdaning som sterk strøms elektrikker

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 23:40, chma skrev:

så en fyr et sted som senka hele hk ned i veske, husker ikke hva, men det leder jo ikke strøm. Hvis noen vet hva jeg mener, kan dette brukes i steden for vann?

mvh Christian

Det du snakker om, og som ble nevnt lenger opp heter fluorinert - laget av 3M, og det koster flere høvdinger pr liter så vidt jeg husker.

Det ble også nevnt i en av artiklene til Cannoliboy....

For de spesielt intreserte; her er artikkelen:

http://www.octools.com/index.cgi?caller=ar...submersion.html

enjoy :smile:

Lenke til kommentar

La oss ta litt kjemi her da, grunnen til at rent vann ikke leder strøm er mangel på frie ioner. Vannet har forøvrig en egenprotolyse(fungerer som syre/base) som gjør at et ekstremt lite antall frie ioner alltid vil være tilstede.

Har man derimot en lite reaktiv væske, type fluorinert, vil denne GARANTERT ikke lede strøm.

Lenke til kommentar

Danny skrev (2002-05-29 08:20):

læreren min i gk sa at rent vann ikke leder strøm og han har jobba på kraftstasjoner,og har utdaning som sterk strøms elektrikker

Ja ,men den spenningen vi har på kraftstasjoner kan aldri sammelignes med spenningen fra Lynnedslag.

OG ALT vil lede litt strøm ved lynnedslag.

[ endret av CFD den 2002-06-03 12:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 00:15, Danny skrev:

Quote:

Skal kverrulere litt:

ALT leder strøm da.

Kjøp noen flasker med Olden vann på Rimi :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...