Gå til innhold

Værsting kit for vannkjøling?

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips på de beste vannkjølings kitene man kan kjøpe i noen norsk nettbutikker....:smile:

Det gikk ikke mer enn to uker etter at jeg bygget meg pc med luft kjøling til jeg sikler på vannkjøling, selv om jeg syns det ser litt riski ut da med vann inne i maskinen.........:wink:

mvh Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-23 21:44, chma skrev:

Har dere noen tips på de beste vannkjølings kitene man kan kjøpe i noen norsk nettbutikker....:smile:

Det gikk ikke mer enn to uker etter at jeg bygget meg pc med luft kjøling til jeg sikler på vannkjøling, selv om jeg syns det ser litt riski ut da med vann inne i maskinen.........:wink:

http://www.databutikken.com/no

http://www.microplex.no

http://www.3dfxcool.no

http://www.netconnection.no

finnes AFAIK ikke flere webshopper som selger vannkjøling.

Lenke til kommentar

Quote:

mvh Christian

Er du nøye med monteringen, og bruker silikonslanger så trenger du ikke å være bekymret for å ha vann i PC'en.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 22:00, eldorado2097 skrev:

Quote:

mvh Christian

Er du nøye med monteringen, og bruker silikonslanger så trenger du ikke å være bekymret for å ha vann i PC'en.

hmm, mulig det, men er det ikke noen man kan tilsette for å få ned den elektriske ledbarheten i vann??

Når det gjelder kit, har dere noen konkrete tips, jeg tenker på i første omgang å erstatte luft kjøling, ikke primært overklokking hvis dere skjønner.....:smile:

Lenke til kommentar

Får å si det sånn, det skal ikke overklokkes med en gang, men jeg leggergjerne i litt extra for å få noe som er litt bedre. Må jo ha mulighet til sikkleig ok etterhvert...:smile:

Forresten, hvis man vil kjøle ned harddisk, chipset og gpu i samme slengen bør man ha to sett, eller blir dette veldig ommfattende?

Håper dere ikke syns sprøsmålene blir for "enkle" må ha litt start hjelp...:wink:

mvh Christian

Lenke til kommentar

Start med et enkelt sett med kjøling på Cpu, men mulighet for oppgradering til gpu,chipsett hd osv.

På den måten får du litt feelingen på vannkjøling samt du lærer masse om hvordan det funker. Det kan være litt tricky å kjøre full pakke med en gang.

Anbefaler Dangerden`s sine sett.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 23:08, eskraut skrev:

Men uten silikonslanger går alt til h******??

Nei, men han lurte på hvordan han skulle redusere sjansene for lekkasje, og jeg ga han et råd. Bruk gjerne PVC for min del.

Lenke til kommentar

kjøp deg et koolance vannkjølingsystem midi eller maxitower, er bare og fylle vann og starte i gang (etter at hk++ er montert) funker som bare det, se signatur for temp og oppsett, er stillegående på modus 1 og 2 men den kjøler meget bra på modus 2, modus 3 blåser jeg den ned i 24 grader på et par minutter men den støyer litt da(ca 20-22grader i rommet), du kan putte inn inntil 6 komponent på systemet (hd, gpu, chipset++)

Du finner det på microplex.no

AMDXp 1800+@1580Mhz

ECS K7S5A

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

IBM 75gxp 60Gb

Wdc 40Gb 7200rpm

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

Cpu 27-30c

3d mark 2oo1se:8497poeng

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-05-24 00:29 ]

Lenke til kommentar

[qoute]

hmm, mulig det, men er det ikke noen man kan tilsette for å få ned den elektriske ledbarheten i vann??

Ifølge endel 'hardcore' overklokkere på overclockers.com, er det optimale å bruke 1/3 metanol i løsningen. Ikke for at det senker ledbarheten, men for at det senker viskositeten(les:graden av sirup) lavere enn det vann har. Hvis du er bekymret for kortslutning etc er kanskje ikke vannkjøling tingen uansett. Du kunne jo brukt mineralolje selvfølgelig, som ikke leder strøm, men det senker jo effektiviteten så mye at du kunne like brukt luft.

Lenke til kommentar

Skal kverrulere litt:

ALT leder strøm da.

Settter du høy nok spenning på det så leder alt strøm.

Så man kan ikke si at noe ikke leder strøm.

Men når vi snakker om flere Mohm så kan jeg gå med på et kompromiss og si at den nesten ikke leder strøm

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-24 20:51, CFD skrev:

Skal kverrulere litt:

ALT leder strøm da.

Man skal aldri si aldri.. Men her i livet så må man ha noen som heter tilnærming og forstålse i sammenheng:D

Jeg lurer litt å teste ut med transformator olje, den er ikke så dyr.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-24 20:51, CFD skrev:

Skal kverrulere litt:

ALT leder strøm da.

Settter du høy nok spenning på det så leder alt strøm.

Så man kan ikke si at noe ikke leder strøm.

Men når vi snakker om flere Mohm så kan jeg gå med på et kompromiss og si at den nesten ikke leder strøm

helt rent vann(destilert vann) leder ikke strøm uansett hvor høy spening det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...