genstian Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 kan noen hjelpe meg har gjort alt som står i guiden (Microsoft® Visual C++® .NET 2003 Kick Start) Working with XML is well-supported throughout the .NET Framework. Both Visual Studio and the Base Class Library have a wide variety of tools and methods that are founded on XML. For example, if you right-click in the editor while editing the new file, people.xml, you can choose Create Schema. This will set Visual Studio to work creating an XML schema that matches the sample XML you provided. After you generate the schema, flip back to the file of XML. You'll notice that Visual Studio edited it to reflect the name and location of the schema. What's more, once a file of XML has an associated schema, you get Intellisense when you edit it. It closes tags as you open them (if you type <member>, it will type </member>) and provides a drop-down menu of the only elements that belong where you are typing. Once you have a schema, you can use it to generate a very useful class called a typed dataset. This is a class that inherits from the Dataset class in the System::Data sub-namespace (discussed more fully in Chapter 11) and is typically used to hold the results from a query of the database. By default, Visual Studio .NET 2003 generates a typed dataset whenever you generate a schema, and regenerates the typed dataset every time you save the schema. What good is a typed dataset? It's the definition of a class. An actual instance of that class can hold data from a database (or elsewhere as you'll see shortly) and can then be used as the data source for a control that knows how to display data. A perfect example of such a control is a DataGrid dette sto i guiden hva er galt? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det kan hende du får mer hjelp rundt dette på Windows-programmeringsforumet, da dette er .NET-spesifikt og ikke en del av C eller C++. Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Og hvilken feilmelding får du? Gjorde akkurat hva som sto i teksten uten noen problemer... (og jeg hadde aldri gjort det før). Spørsmålet hører forøvrig til under ".NET-programmering". Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 far ikke noe feilmelding det futter kun ikke (ikke noen typed dataset blir laget) Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hvilken type prosjekt har du laget? Og hvilken versjon av Visual Studio har du (2002 eller 2003)? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Hvilken type prosjekt har du laget? Og hvilken versjon av Visual Studio har du (2002 eller 2003)? windows forms og jeg bruker 2003 (finnes det 2004?) Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Det var snodig. Her er hva jeg gjorde: 1. Lager et nytt "Windows Forms Application (.NET)" prosjekt fra "Visual C++ Projects" lista. 2. Høyreklikker på prosjektet i "Solution Explorer" og velger "Add New Item" ->"XML file" (kall den f.eks. "people.xml"). 3. Skriv inn det du ønsker i xml-fila, f.eks: <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <people> <babe> <name>Britney Spears</name> <age>21</age> </babe> <babe> <name>Christina Aguilera</name> <age>21</age> </babe> </people> 4. Høyreklikk i editoren og velg "Create Schema". 5. VS har nå laget tre nye filer: "people.xsd", "people.h" og "people.xsx" hvor "people.h" vel er den du har etterlyst? Hvis ikke dette fungerer for deg må det være innstallasjonen din som ikke er helt oppegående. Endret 3. november 2004 av kjetil7 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) den lager ingen filer oss meg får kun .xml filen Solution Item resten kommer ikke kan noen hjelpe meg? **denne posten lå oprinelig i c/c++** Endret 4. november 2004 av hotstian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå