Gå til innhold

Tips til pagefile.sys

R_N

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel om å disable pagefile.sys hvis man har 1GB minne (eller mer).

Har testet dette i ca 1 uke nå og det er som å overklokke maskinen :yes: Får mye raskere responstider og alle "heng" som ikke er uvanlig ved lesing av pagfile er helt borte!

Problemene med tiden det tar "å komme tilbake" til Windows jeg hadde når CS: source :love: krasjet er nesten borte.

Tid MED pagfile: 1-2 min før Windows var klar til å restarte

Tid UTEN pagefile: 20-30 sek (hvis det er ATI-driver som bugger så går det litt lenger tid pga error reporting)

Har kjørt sjekk på minneforbruk og har peaket på 780MB med 5-6 programmer åpen og spilling av CS: source :love: samtidig.

NB! Anbefales IKKE å disable pagefile.sys hvis du kjører store animasjoner e.l. med avanserte 3D-verktøyer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting til å nevne kanskje .

Windows xp har veldig god minnehåndtering og pager ut til pagefile

dll'er og program som ikke trenges eller ikke har vært aksessert på en stund .Slik får man frigjort mere fysisk minne som kan brukes til andre ting.

Uten pagefile bruker systemet ditt konstant mere fysisk ram enn med pagefile.

Bare vær obs på det.

Lenke til kommentar

Testet akkurat med 7 bilder åpne i Photoshop, 4 åpne Filrefox-browsere, Azureus (downloader for BitTorrent), defragmentering og et par explorer-vinduer åpne og Taskmanager siere at jeg bruker 781MB.

Ville ikke akkurat startet f.eks CS: source nå uten å stenge noe først.

Har heller ikke testet Doom 3 uten pagefile.... Kunne vært intressant om noen vil teste og sjekke om det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...