Joachim_F Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Kan en eie patent på å vise grafikk i 3D? Det amerikanske advokatselskapet McKool Smith mener det, og nå har de saksøkt 12 av de største spillutgiverne. Les artikkelen her Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. 3D grafikken bruker jo bare beregingsmodeller som er rent mattematiske. Og så vidt jeg vet kan man ikke gi mattematikk patent. Og metoden for å lage 3 dimensjonale figurer har jo byttet såpass mange ganger siden 1988 at dette må jo bare være tøys. Det er som å si at man har på en frekvens i radiobølgenettet istedenfor patenten på utstyret som kan bruke det. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette er nok heller et forsøk på å få til et forlik der spillhusene betaler en stor engangssum for å slippe å turne rundt i retten. Vi vil nok se mer og mer av disse "melkeforsøkene" i tida framover. Patentlovgivningen i USA er jo like skrudd som resten av landet Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Skitt... blir alltid bekymret når jeg leser sånt. Hvis dere ser her: - Spillutgiverne bør være veldig bekymret. McKool Smith kan faktisk se ut til å ha en sak, fra et rent juridisk ståsted, og det er ikke umulig at de vil vinne. En rekke veldig smarte mennesker tar denne saken veldig alvorlig. Er det jo, selv om saken er enda teitere enn anti-voldsspill-greiene fra KrF, er det jo faktisk mulig at de kommer fram, som Gamer.no sier. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Kanskje det fører til at spill gis ut i resten av verden, men droppes i USA. Vet ikk ehvor stor andell av salg de har, men det må jo være nokk igjen til at det fortsatt vil lønne seg å utvikle dem. Lenke til kommentar
alfabanan Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Huff... blir så oppgitt når jeg leser slike saker.. At folk bare kan tenke på penger, og ikke oss stakkars gamere det faktisk går utover Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) heh, har liten tro på dette. Er enig med bOMS. Kan ikke forestille meg hvordan dette skal slå igjennom, og hva som vil skje dersom det gjør det Endret 2. november 2004 av jh_ Lenke til kommentar
Quale Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) En anonym representant for et av selskapene har imidlertid hatt dette å si til nettstedet Gamedaily.biz: - Spillutgiverne bør være veldig bekymret. Med vekt på anonym er det bare en ting å si om dette: Bullshit. Jeg gad se en nasjon assassinere en av deres store pengegeneratorer. Jeg vet ikke hva de gjør for å 'make this go away' Men noen trussel for spillindustrien er denne saken ikke. Endret 2. november 2004 av Quale Lenke til kommentar
Brighto Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette er så hol i haudet at det er skummelt! Egentlig er jo heile greia skummel! Men kven var det som tok denna patenten på å vise fram grafikk i 3d då? Det må i alle fall vere noken sjuke folk som prøvar seg på dette! Viss dette går igjennom vil jo heile spelindustrien vere i fare! --> Lenke til kommentar
000111222 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Like teit som å ta patent på fargeskalaen. Men korleis i h*lvete kan dei sitte der borte og bestemme om vi har lov til å lage 3d? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette er like dumt som å ta patent på transport ved hjelp av motorkraft, og derved kreve penger av alle kjøretøyfabrikanter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 usa er rett og slett det mest kaotiske landet når det gjelder div lovgivning,latterlig. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Jeg får ikke til å lage lenke direkte til patenten, men hvis noen har lyst til å lese en (svært) detaljert beskrivelse av patenten, kan de besøke http://www.uspto.gov/patft/index.html , gå inn i "patent number search" og søke etter patent nr. 4,734,690. Lenke til kommentar
Hittman Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette ligner vel litt på det firmaet som hevdet de hadde patent på hyperlinker og begynte å kreve isper for penger. Artikkel om saken Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Makan til idioti. Da skal de vel også saksøke Pixar osv.? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Lurer på det samme som Lautspecher, kommer de til å angripe alle programleverandører/utviklere som holder på med 3D? Goodbye 3D-animerte filmer, 3D Desktop, spill, Blender3D osv. Selvfølgelig vil mange av de betale en evt. lisens for å få tviklet programene videre. Personlig begynner jeg å få et voksende hat for tankegangen på griske/gjerrige amerikanske folk Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 HAHAHA! Måtte jo være amerikanske advokater da... Jo jo vi får håpe det ikke fører frem... Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 men tenkt kor genialt det var å ta patent på 3d grafikken, skulle ønske eg hadde tenkt på det. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg tror jeg skal ta patent på å gå jeg. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...RS=PN/4,734,690 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg