Gå til innhold

mac & pc på samma skjerm

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg trenger litt hjelp. Jeg har støtet på et problem.

Jeg er macbruker og kjøpte meg nettop en pc og.

Jeg ønsker å bruke begge disse to maskinene på samma skjerm, noe jeg har hatt litt problmer med.

Jeg har fått låne en monitor switch som skulle gjøre susen. Har desverre ikke navnet på switchen på meg. Men,, Jeg kobla switchen med pc'en og tok da også tastatur og mus gjennom switchen. Dette er jo ikke mulig å gjøre fra macen siden den kun har USB. Men jeg trudde faktisk jeg bare skulle kunne koble macen til med bare skjerm og at dette skulle gå fint. Jeg har sjekket at switchen er mac kompatibel, og også kompatibel med oppløsninger godt over 1280*1024

Men når jeg da prøver å bytte til mac skjermen(som bare er koblet til switchen med VGA) skjer det ingen ting.

Når jeg gjorde dette brukte switchen strøm fra tastaturet. Jeg koblet derfor til en strøm adapter(som var optinal) og lot være å ta tastaturet gjennom switchen fra pc'en. Tilkoblet nå var bare pc'ens vga og mac'ens vga kabel. Da fikk jeg verken bilde fra macen eller pc'en.

Jeg vet det er litt dumt jeg ikke har navnet på skjerm switchen. Men har ikke nett hjem og glemte å skrive ned navnet.

Er det slik at på skjerm switcher så må man ha tastatur koblet til?

Finnes det switcher med USB(som funker med mac) for en billig penge?

Hva gjør jeg nå?

Er den switchen jeg har ubrukelig til mitt formål?

Er det i det hele tatt mulig? Og hva må jeg eventuelt kjøpe?

håper noen kan gi meg noe gode råd ang. dette.

påforhånd takk.

Steffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...