Gå til innhold

X800Pro og CS:CZ

Jubalong

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et stort problem med FPS-drops når jeg spiller CS:CZ. Selv om oppløsningen ikke er på mer enn 640x480 så faller av og til FPS ned mot 30-40. Dette er jævlig kjipt og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig.

HW Specs:

AMD 2500+ (Barton)

Shuttle FN45 HK (sitter i Shuttle SN45G)

Sapphire X800 Pro (åpnet til 16 pipelines), ikke overklokket.

Corsair 1024 MB minne

Har ikke testet så mye rundt det ennå, men synes det er rart at dette er mulig med et såpass bra skjermkort. Noen tips?

Mvh J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åneiånei så utrolig kreative vi var. "Konfirmantpenger" åhåhåhå smak på den dere. Er det mulig å utvise større vidd og sjarme enn dette? Gud hjelpe, har du ikke noe vettugt å bidra med så pls hold kjeft.

J.

Endret av Jubalong
Lenke til kommentar

Ja du var jo veldig voksen av deg du morpheus som ser så nedverdigende på folk som spiller CS og syns det er morsomt. Det har uansett ingenting med saken å gjøre heller.

Så tilbake til problemstillingen. Prøv med drivere fra Omega Corner.com. De har drivere til ATI kort som kanskje fungerer litt bedre til CS-spilling. Bare å prøve seg fram med de driverne som ligger der :)

Endret av klure
Lenke til kommentar
Hei,

jeg har et stort problem med FPS-drops når jeg spiller CS:CZ. Selv om oppløsningen ikke er på mer enn 640x480 så faller av og til FPS ned mot 30-40. Dette er jævlig kjipt og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig.

HW Specs:

AMD 2500+ (Barton)

Shuttle FN45 HK (sitter i Shuttle SN45G)

Sapphire X800 Pro (åpnet til 16 pipelines), ikke overklokket.

Corsair 1024 MB minne

Har ikke testet så mye rundt det ennå, men synes det er rart at dette er mulig med et såpass bra skjermkort. Noen tips?

Mvh J

Joda fpsen i CS blir ofte begrenset av CPUen ikke grafikk kortet.

SÅ hvis du klager på fps drops på aztec med 32 spillere så er det med stor sannsynlighet CPUen din som sliter.

Jeg hadde fpsdrops med 2.8GHzP4 på aztec med 20spillere.... men det var det samme om jeg kjørte 640*480 eller 1600*1200. (6800GT)

Du kan muligens kjøre ned cl_updateraten din litt for å bedre fps.

Njaal

Lenke til kommentar

Jeeez. Det var jo også voldsomt med opplysninger du kom med. Har ikke sett maken i min levetid... Tipper det går lett nå å få fikset dette...

I løpet av denne tråden har du bidratt med null og nada. I tillegg har du gjettet totalt feil på alder. Samlet sett fremstår du som en gjøk.

J.

Lenke til kommentar

hehe morsom tråd, så jeg slenger inn min mening oxo.

det er en memoryleak feil i cs, og ati. dette baserer jeg på at etter visse brett i cs, så bruker maskinen min ALL rammen, og det må det bli problemer av. 12 mb ledig ram må det bli lagg, dårlig fps av. har 1024 mb.

er nok ati som ikke har ok drivere til cs.

Lenke til kommentar

Jeg spiller stort sett på en 32 player server. Cl_updaterate er på 80. Jeg spiller ikke Source, men CZ - Condition Zero. Driverne jeg kjører er forøvrig ATIs 4.10.

Og hvor i all verden har jeg sagt at jeg har kjøpt dette kortet KUN for å spille CS?

J.

Lenke til kommentar

Velcome to my wolrd BIFFEN. Her raker alle ned på alle ^^

Njaal. Han har på ingen måte for liten cpu for å spille på 32 player servere. Hadde 1700+ og gf2 gts og hadde 100 fps hele tiden utenom i røyk.

Ille som det høres ut BIFFEN. Så burde du kanskje kjøpe ett billig PCI kort eller noe til CS :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...