Kongbalder Skrevet 2. november 2004 Rapporter Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hei fikk denne meldingen på skjermen da jeg startet Pc'en min i dag Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet \Windows\System32\Config\System Du kan reparere filen ved å starte installere Windows fra den originale CD-ROMen. Velg ' r ' i åpnings-skjermbildet for å reparere. Det som er problemet er at jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre etter at jeg har valgt ' r ' Skjønner at jeg må kopiere filen på en eller annen måte, men hvordan? Er det noen der ute som kan hjelpe meg? På forhånd tusen takk! Win XP Pro NTFS Mvh kongbalder Endret 2. november 2004 av Kongbalder Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. november 2004 Rapporter Del Skrevet 2. november 2004 Det er registeret som er skadet. Når du er inne i recovery konsollet så prøv med chkdsk /r Lenke til kommentar
Kongbalder Skrevet 2. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. november 2004 Hei og takk for hjelpen TCi, men dessverre det gikk ikke, får opp samme meldingen når den restarter etter chkdsk /r. Vel og merke så gir den beskjed om det er funnet feil og at det er gjenopprettet når den er ferdig med chkdsk. Du har vel ikke flere gode forslag? Alt mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Kongbalder Skrevet 3. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2004 Det var ikke det enkleste verden å få til dette problemet, men det er jo merkelig at filer skal være selvutslettende i løpet av natta. Vel vel, det viste seg å være bortimot umulig å få til noen form for reparasjon eller kopiering av manglende filer. Dette er en liten veiledning til de som ikke har tatt backup på en stund og er interessert i å komme seg inn og få reddet dokumenter og filer. Den beste løsningen jeg kunne komme på i farten, var å gå inn på recovery konsollet og lage en liten partisjon og deretter installere XP på den nyoppretta partisjonen. På den måten kom jeg da inn og fikk reddet filer og dokumenter som ikke var blitt tatt backup på en stund, det er jo ikke alltid man husker å ta backup på alt Nå har jeg installert XP på ny og har alle filer og programmer inntakt Mvh kongbalder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå