Ultra_Fisk Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei, en kamerat av meg har et merkelig problem på den nye PC-en sin. Hver gang han skal spille no med 3d, feks Jedi Outcast 2, restarter pc seg. Det er lagt inn Via in 4-1, detonator fra nVidia og han kjører windows 98se. Vet noen hva problemet kan vere.??? Det er en amd athlon xp 1800+ med 512 ddr og et geforce 2 mx 400 med 64 mb ram. Håper noen kan hjelpe oss! M.v.h. Emil Steinsvoll Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Har dere prøvd flere drivere (bl.a. de nyeste, 29.41)?? Hvor mange disker/CD leser/brenner -e har han, og hvor mye watt på PSU'en har han? Sitter skjermkortet ordentlig i? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 du har sikkert indifinte loop feil, med nv4_disp fila :sad: har postet en lignende sak for noen dager siden, ikke så mange vettuge svar enda, jeg har ikke funnet løsning på mitt loop prblm enda, utenom å bytte tilbake til et TNT2 kort når jeg får lyst til å spille, men den tanken dreper spiller lysten ..... Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 Han har en dvd/cd-rw i. Det er en Siemens pc fra elkjøp. Har også prøvd under winXP med andre drivere. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 22:52, JoKr skrev:du har sikkert indifinte loop feil, med nv4_disp fila :sad:har postet en lignende sak for noen dager siden, ikke så mange vettuge svar enda, jeg har ikke funnet løsning på mitt loop prblm enda, utenom å bytte tilbake til et TNT2 kort når jeg får lyst til å spille, men den tanken dreper spiller lysten ..... Har du noen løsning på problemet da?. Kan det vere noen med driverene eller er det kortet det er noe galt med? Hvis du finner ut noe mer,plz, kontakt meg. :razz: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg har Intel cpu, Intel 815 chipsett, det vi har i felles er GF2 MX (jeg har mx400 64mb pci). Har funent masse greier på forumet som er på via, der er det mange forskjellige løsninger, alt etter person. Man trodde nemlig først at dette var et VIA chipsett problem, men problemet er hos Nvidia, når de bestemte seg for å benytte seg av et spesielt minne området, som i enkelte tilfeller resulterer i indifite loop _ARGH_ som sagt er det _mange_ løsninger, alt etter system. Problemet er at jeg spilte veldig fint spill på min PC, med samme spesifikkasjoner, fram til jeg fikk ny HD. Da installerte jeg XP inn på ny...samt nye detenator drivere..... Dette såg ut til å fungere, helt fram til jeg prøvde noe som trenger directX...(som er så og si alt tøft) jeg kommer til å installere XP på ny i helgen, og prøve 23.11 eller 23.12 driverne først. Deretter satser jeg på 28.32. Det er ikke sikkert at andre må gjøre det slik, men det kommer helt ann på. Hvis du sjekker ut via forumet, mener noen at du kan redusere minnetilgang f. ex i directX, men jeg har hatt det fungerende på _full_ rulle (jadda, så godt om et GF2 MX kan, gjorde det :wink: ) Skal poste på dette forumet igjen dah...elelrs får håpe at du får det til å andre måter først :wink: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 La inn XP på nytt i dag morges, etter installen la jeg inn nvidia sine 28.32 whql drivere, kjører Jedi2 uten problem nå. Har besøk, så jeg kan ikke teste *hardt*, men jeg er fornøyd med resultat så langt. M.a.o har ikke hatt problem med ind.loop etter en clean install og whql driverne. Lykke til. edit: det kom tilbake etter litt god gaming..._argh_ _________________ Velg det som passer DEG! [ Denne Melding var redigert av: jokr på 2002-05-27 16:49 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå