xB^ Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei. Noen som kan anbefale / lenke til / har erfaring med noen RAID 5 kontrollere, som gjerne er kompatible med 32bit PCI og .. som tar litt mer en 4-6 disker ? f.eks . Promise SX6000 tar jo 6 disker.. koster ca 2500 kr har nå et HighPoint 454 Rocket Raid , prøvde sette opp 8x 160 gig samsung disker jeg har i RAID 5 , men siden denne kontrolleren bruker utelukkende CPU kraft for å regne ut RAID 5 paritet.. så gikk jo maskinen omtrent i heng i bulkevis ved overføring .. og total overføring på en 50 mb fil til raid arrayet ble sån ca 5 mb/sec average.. noe som er ALT for dårlig etter min mening. Spec på server : MSI 648 MAX-F hk , sis something chipset .. 8x agp DDR 333 osv Celeron 2,2@2,66 512 pc2700 Highpoint Rocketraid 454 Highpoint Rocketraid 133 Disker : 8x Samsung 160 gb diverse 120 og smådisker Vil gjerne ha et bedre kontrollerkort for videre oppgradering .. tenkte meg et nytt raid opsett med gjerne 6-8 disker .. 250 giggere er jo rimelige og nå. s-ata / ata er ikke så nøye.. får altids strekt kabler. men alle råd/tips/erfaringer mottas gjerne. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) hva med denne? Endret 2. november 2004 av veggiss Lenke til kommentar
xB^ Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Host side interface PCI-X 64bit, 66/100/133Mhz må vel ha et DYRT server hovedkort da :/ Lenke til kommentar
xB^ Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 The 64-bit PCI-X architecture supports transfer rates above 1 gigabyte per second, and operates up to 133MHz. In addition, it is backwards compatible with the existing standard PCI bus. The bandwidth provided by PCI-X makes the RocketRAID 1820A an ideal solution for industry standard servers running enterprise applications. aha, jeg så ikke den linja med "its backwars compatible with existing pci bus" .. genialt .. kosta 2500 på komplett , ikke allverdens det.. og det har hardware chip og .. blir nok et slikt et da og 8x 250 gig hitachi .. fant de til 1270 penger.. blir litt penger så får ta litt ettverdt.. handle kontroller og etpar disker nå .. Lenke til kommentar
Ole Kristian Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Tar gjerne i mot tilbakemelding på dette kortet når du har fått testet det, vurderer å bruke det i en server. Skulle gjerne visst om ytelsesforskjellen er stor mellom dette og et kort med cache f.eks. 3ware sine : http://www.quad.no/shop/html/satarkont.asp. - Ole Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå