objorkum Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Noen som har satt opp Xinerama sammen med et slikt ATi Radeon kort med 2 stk utganger (DVI og CRT)? Vennligst post din XF86Config / XF86Config-4 fil her Den "Big screen" funksjonen som følger med ATi-driverene suger, og "Dual head" funksjonen funker ikke her... Så vil bruke Xinerama... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Se "man radeon" for info om opensource-driveren. Er no dualhead-greier der. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Se "man radeon" for info om opensource-driveren. Er no dualhead-greier der. Hadde ingen manual for radeon... Vil helst kunne bruke Xinerama med ATi sin driver, men om noen har fått til Xinerama med "radeon" driveren eller lignende, vil jeg gjerne ha svar. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dualhead kan jo settes opp i fglrxconfig (verktøy som følger med ATI sin proprietære driver) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Dualhead kan jo settes opp i fglrxconfig (verktøy som følger med ATI sin proprietære driver) Hadde du lest det første innlegget mitt, hadde du sett at "Dual head" funksjonen til ATi sin driver ikke funker her... Har prøvd alt mulig... Dessuten vil jeg ha Xinerama, og konfigurere to skjermer osv i XF86Config, og ikke bruke ATi-spesielle-greier... Så vidt jeg vet funker ikke "Dual head" og Xinerama likt... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Dual head funksjonen til ATi fungerer generelt ikke noe særlig i det hele tatt, sjekk ut issues tråden hos rage3d. Det det koker ned til er at Xrandr og xv ikke fungerer med to skjermer. Endret 2. november 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Om dualhead-funksjonen til ati er lik twinview-funksjonen til nvidia så er den absolutt å foretrekke fremfor standard xinerama. Selv bruker jeg nvidia-twinview, og har også prøvd xinerama før. Nvidia-twinview gjør nemlig det samme som xinerama, og emulerer også xinerama for wm slik at den kan ta hensyn til flere skjermer. Forskjellen ligger i at nvidia-xinerama renderer bildet på gpu, mens xinerama spiser mengder av cpu. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Om dualhead-funksjonen til ati er lik twinview-funksjonen til nvidia så er den absolutt å foretrekke fremfor standard xinerama.Selv bruker jeg nvidia-twinview, og har også prøvd xinerama før. Nvidia-twinview gjør nemlig det samme som xinerama, og emulerer også xinerama for wm slik at den kan ta hensyn til flere skjermer. Forskjellen ligger i at nvidia-xinerama renderer bildet på gpu, mens xinerama spiser mengder av cpu. Slik er nok ikke ATi sin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå