int20h Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Pentium 4 3,8 GHz om to uker I løpet av kort tid kommer Intel til å introdusere Pentium 4 570. Dette blir trolig den høyeste klokkefrekvensen Intel kommer til å operere på med sin desktop-serie på lang tid. Les artikkelen her Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Da blir det kanskje å bytte ut...? Men prisen blir nok pen til å begynne med Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 hva skjer etterpå da er det slutt med cpuoppgradering no da Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ikke noe vits i å kjøpe en 3,8Ghz pentium, det er bare å klokke opp i den hastigheten. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ikke noe vits i å kjøpe en 3,8Ghz pentium, det er bare å klokke opp i den hastigheten. Klarer ikke å klokke så mye (2,8) i min shuttle... 3,8 blir kanskje litt mye....med tanke på bundlet kjøler... Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Blir sikkert billig den Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) 500 serien av P4 cpu'er er ikke noe serlig å satse på. De er alt for varme og ytelsen er ikke noe å lage hallelujastemning over heller. Det går en del bra rykter om den kommende 600 serien (E0 stepping av prescott). Jeg ville ikke kjøpt P4 prosessor før den kommer. Slik det er i dag synes jeg det virker som at Intel leverer den beste chipset løsningen, men prosessorene som leveres til disse er ikke gode nok. Kanskje de kan komme med noe bedre i form av en ny stepping av Prescott. Selv er jeg passe skeptisk også her. I mellomtiden er det vel best å holde seg til de "gamle" P4 Northwood prosessorene på s478 eller kjøpe AMD systemer, for de som synes det er en grei løsning. Et knall tips ut på nyåret blir nok P4 6xx + i925XE baserte hovedkort. Det kan bli en ny overklokkings slager. 500 serien ville jeg imidlertid skydd som pesten om jeg ikke var på utkikk etter et i925XE basert HK nå. De kortene blir nok mulig å holde tipp topp oppgradert LENGE! Endret 2. november 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hmm hvis den 3.8ghzn ikke klokker høyere pga varmen så holder jeg meg til socket 478 en god stund til.. Syns det er på høy tid det kommer et svar fra Intel mot AMD sine FX CPUer. Dette begynner å bli flaut Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 *klipp* Ah, en fryd for sjelen når noen for en gangs skyld kommer med en balansert anbefaling som tar _begge_ de store CPU-produsentene i betraktning (ikke mye utgreiing om AMD riktig nok, men de er hvertfall nevnt som et alternativ)! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 tjaa, syntes intel burde legge seg på 4GHZ uansett, de må jo klare det når de klarer 3,8. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) tjaa, syntes intel burde legge seg på 4GHZ uansett, de må jo klare det når de klarer 3,8. Hihi, må le litt når jeg ser på det store bildet her. Intel er et internasjonalt selskap verd flere milliarder dollar, og med stor betydning i flere industrier. De bruker nok ikke små beløper på både markedsevaluering, forskning og produktutvikling. En kansellering av et slikt produkt er en ganske tung avgjørelse, og det er antakelig hundrevis av personer som har sagt sitt før avgjørelsen ble tatt. Men her, hjemme i Norge, sitter det én fyr som mener at Intel har bestemt seg for feil løsning. Endret 2. november 2004 av Pureblade Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 tjaa, syntes intel burde legge seg på 4GHZ uansett, de må jo klare det når de klarer 3,8. Ja og hvis du klarer 4 Ghz med en 3.8, så klarer du sikker 4.2 og klarer du 4.2, så klar.... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Intel clock freezed at 3.8GHz until 2006 4Ghz Prescott is delayed not because of technical reasons, but because of consistency with Smithfield's clock. Link: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2004/1027/kaigai02l.gif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå