Zeph Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Eg ser sjelden kor mange eksemplar som er solgt av eit spel. Dei skjerper inn piratvirksomheten, men kor masse tener dei verkeleg? Lenke til kommentar
Heales Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Uten å gi deg konkrete tall kan jeg si at de tjener mindre enn før, spesielt PC-utviklere sliter tungt for tiden. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Noen tjener bra, andre tjener dårlig. Generelt er det nedgangstider i spillbransjen, og EA, Take 2 og Nintendo er vel de eneste som har tjent penger på spill jevnt og trutt de siste årene. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Butikken stikker av med største delen av dine 498,- (eller annet), så tar utgiver (publisher) et godt stykke. Eagle Dynamics som lager Lock On begynner nå med websalg mot vesten (boks selges kun i Russland og eks-Sovjet stater). Det liker jeg godt, alle pengene jeg betaler går rett i lomma på dem som lager spillet. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Rockastar har vel allerede tjent 100mil(tror det var dollar på GTA:SA, så jeg syntes det ligger på et greit nivå. De flink blir stein, og de som lager for dårlige spill for seg en lærepenge. Lenke til kommentar
frozen_cpu Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Selvom det florerer en del piratkopierte spill på internett tror jeg nok de tjener nok til å overleve Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Butikken stikker av med største delen av dine 498,- (eller annet), så tar utgiver (publisher) et godt stykke. Eagle Dynamics som lager Lock On begynner nå med websalg mot vesten (boks selges kun i Russland og eks-Sovjet stater). Det liker jeg godt, alle pengene jeg betaler går rett i lomma på dem som lager spillet. Det er feil!!! Butikken får nesten ingenting! Kan ta et eksempel: Jeg tar inn et spill og innprisen kommer på ca. 450 kr. inkl. mva, så selger vi det for 499 kr. Tar butikken det meste da? Lenke til kommentar
Heales Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Rockastar har vel allerede tjent 100mil(tror det var dollar på GTA:SA, så jeg syntes det ligger på et greit nivå. De flink blir stein, og de som lager for dårlige spill for seg en lærepenge. He he...det er nok ikke så enkelt. Man regner med at omsetningen via butikk vil havne på ca. 200 millioner dollar. Nå er jo ikke omsetning det samme som inntjening, og Take 2 sitter på ingen måte igjen med halvparten av det som omsettes i butikk. Og uansett er GTA-serien et meget ekstremt unntakstilfelle når man skal snakke om hva bransjen tjener eller ikke tjener. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det er feil!!! Butikken får nesten ingenting! Kan ta et eksempel: Jeg tar inn et spill og innprisen kommer på ca. 450 kr. inkl. mva, så selger vi det for 499 kr. Tar butikken det meste da? Det visste jeg ikke, trodde butikkene stakk av med en god slump avanse. Da er jo utgiveren den store djevelen allikevel. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Rockastar har vel allerede tjent 100mil(tror det var dollar på GTA:SA, så jeg syntes det ligger på et greit nivå. De flink blir stein, og de som lager for dårlige spill for seg en lærepenge. Er jo en hel del dårlige spill som selger som bare det, gjerne på grunn av mye markedsføring. EA anyone Lenke til kommentar
Christopher* Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 EA har masse bra spill og masse dårlige. Men EA spillene blir jeg veldig fort lei av men jeg satser på at nfsu holder litt mer hehe. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hmm hadde ikke spillmarkedet en rekordoppslutning i fjor da og året før der igjen...? Lenke til kommentar
UknowsI Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Da jeg jobbet i spillbutikk var 25% av salgsprisen dekningsbidrag/fortjeneste eller hva det heter til butikken. Hvis man sammenligner med klesbutikker og lignende er ikke dette veldig mye, men noe man gjerne ville vært foruten. Derfor liker jeg ideen med Steam der man slipper alle mellomledd som trykking av CDer, transport, og for norges del skatt (selv om det igjen skader norge litt). Endret 2. november 2004 av UknowsI Lenke til kommentar
Knarke Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hmm hadde ikke spillmarkedet en rekordoppslutning i fjor da og året før der igjen...? Synes å huske gamespy hadde noe om det, ja. Tror det meste vi hører her er vill spekulering. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hmm hadde ikke spillmarkedet en rekordoppslutning i fjor da og året før der igjen...? Økt omsetning er ikke det samme som økt inntjening. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Spillbransjen omsetter som faen, er vel mer enn filmbransjen nå, eller omtrent det samme, leste en artikkel om det for litt siden. Men det spørs om spillutviklerne tjener så mye mer, utgiverne tar en bra bit av kaka. Endret 3. november 2004 av odex Lenke til kommentar
LoS Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hmm hadde ikke spillmarkedet en rekordoppslutning i fjor da og året før der igjen...? Økt omsetning er ikke det samme som økt inntjening. Tar jeg ikke feil så er omsetning det en får inn for hele greia, også fordeles det rundt omkring til lønn, videreutvikling, osv. Dermed vil mest mulig omsetning si at det har vært gode år for det har blitt god omsetning fordi det har blitt solgt mange spill. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det nytter ikke å se på alle spillene som selger bra og konkludere med at spillutviklere og utgivere tjener rått med penger. For hvert spill som tjener penger, er det minst ti spill som ikke går med overskudd. Overskuddet som utgiveren får fra bestselgerne går med til å dekke underskuddet til de spillene som går med tap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå