Mikkel Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Er ingen kløpper til html o.l. Men driver alikevel å knoter med å lage en side. Mitt spm var hvordan man midtstiller en hjemmeside horisontalt og vertikalt, slik som denne siden; http://www.harvcravendesign.com/company.htm Jeg bruker Dreamweaver, men skal nok kunne få til å sette inn litt html, hvis det er det som kreves.. På forhånd takk, Hilsen Mikkel Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Du må bare lage en tabell.. som er f.eks 60% av skjermens bredde.. noe lignende med høyden også.. Lenke til kommentar
Mikkel Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 Da vil den midtstille seg uansett oppløsning og skjerm-størrelse? Lenke til kommentar
christt Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Du må jo huske å midtstille tabellen da! Hvis ikke vil den bli venstrejustert. <table align=center> Det skal ikke være noe problem å gjøre dette i dreamweaver. Så om du ikke er særlig kjent med HTML trenger du ikke bekymre deg. Lenke til kommentar
Mikkel Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 takker for hjelpen så langt. Har lagd rammen på 750 x 420 pixel, og har fått midtstilt den, slik at den ikke er venstrejustert. Problemet jeg står igjen med er det vertikale, der rammen ligger øverst på siden, topjustering.., så jeg får ikke midtstilt den vertikalt Mikkel Lenke til kommentar
christt Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 sjekk ut kilden på siden du henviste til... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 det de har gjort på den siden, er å lage en table som er 100% av vinduet <table width="100%" height="100%">, så laget en <td> med align=center og valign=middle (vertical align), så puttet inn layouten og infoen. dvs. <table=width="100%" height="100%"> <td align="center" valign="middle"> en tøff webside her </td> </table> .. og jeg vil igjen benytte anledningen til å anmode folk om å lære seg html fra grunnen av med notepad, ikke med lame wysiwyg-programmer. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 21:11, Mikkel skrev:... http://www.harvcravendesign.com/company.htm ... Var jo ikke akkurat så mye å skryte av den siden da... sier jo selv at han er webdesigner :smile: Den validerer altså ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå